FOTO/ Elevi din Polonia, Italia și Turcia, la Liceul din Osica de Sus, în cadrul unui proiect Erasmus+

454

Liceul Teoretic Ion Gh Roșca din Osica de Sus este în aceste zile gazda ultimei mobilități din care proiectului Erasmus+ „Good plaing-better future”, un parteneriat strategic între patru școli europene. Unitatea și-a primit oaspeți, elevi și cadre didactice, din Polonia, Italia și Turcia.

Noi cunoştinţe, noi capacităţi, schimb de idei, transfer de practici creative, acces la noi materiale didactice, exersarea şi perfecţionarea limbilor străine în contexte reale sunt beneficiile aduse pentru elevii și cadrele didactice de la Liceul Teoretic Ion Gh Roșca din Osica de Sus, implicați în cadrul proiectului Erasmus+ „Good planning – better future”, derulat în perioada 1 septembrie 2017- 31 august 2019,  un parteneriat strategic între școlile: Zespol Szkol Technicznych nr. 1 din Chorzów- Polonia, Liceul Teoretic “Ion Gh. Roșca”- Osica de Sus, Istituto di Istruzione Superiore “Enrico Fermi”, Isernia- Italia și Arkas Narlidere Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Izmir- Turcia.

Ultima activitate cu elevi din cadrul proiectului are loc în aceste zile în Olt, delegațiile școlilor partenere fiind primite la lic eul din osica de Sus.

În urmă cu un an, a avut loc prima mobilitate cu elevii în Isernia, Italia, liceul oltean fiind reprezentat de 8 elevi și 2 profesori, iar activitățile desfășurate au avut ca temă crearea unei firme virtuale, realizarea planului unei afaceri, cu vizite de studiu la firme locale și o vizită culturală la Roma. Gazda celei de-a doua mobilități a fost școala din Polonia, în septembrie 2018, din Olt participând un grup format din 6 elevi și 4 profesori. Agenda reuniunii a cuprins crearea unui dicționar multilingvistic, workshop-uri pe teme de antreprenoriat, îmbunătățirea calităților antreprenoriale, stimularea lucrului în echipă.

Principalele obiective ale proiectului sunt: asigurarea unor șanse egale pentru tineri în educație și pe piața forței de muncă, sprijinirea tinerilor antreprenori, dezvoltarea abilităților antreprenoriale ale elevilor, reducerea șomajului în rândul tinerilor prin facilitarea tranziției de la școală la locul de muncă și reducerea segmentării pieței muncii la nivel național și la nivelul UE.