Indicatoarele Centurii Caracal, vandalizate noaptea trecută. Poliția a demarat o anchetă

130

Secția Drumuri Naționale Slatina a depus în această dimineață plângere la poliție după ce noaptea trecută mai multe indicatoare rutiere montate pe Centura Caracalului au fost vandalizate, acest lucru putând duce la accidente în trafic.

„Mai multe indicatoare rutiere montate pe noua variantă de ocolire a municipiului Caracal, VO 6G, au fost vandalizate noaptea trecută de persoane, încă, necunoscute, acest lucru putând duce la producerea unor evenimente rutiere cu urmări grave. Vă reamintim faptul că distrugerea, vandalizarea sau aducerea în stare de neîntrebuințare a indicatoarelor, semafoarelor, amenajărilor rutiere se pedepsește penal cu închisoare.  SDN Slatina, administratorul VO 6G, a depus în această dimineață plângere la poliție pentru distrugerea indicatoarelor.”, a publicat în această dimineață DRDP Craiova pe pagina de socializare, postând și imagini.

Poliția îi caută pe vandali.

Varianta de ocolire a Caracalului a fost ianugurată în mai anul acesta, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Valoarea acestei investiții se ridică la 44.472.173,75 lei. Centura Caracalului a fost începută în 2011 și ar fi trebuit dată în folosință la finele anului 2015. Lucrările au durat mai puţin de doi ani, fiind efectuate doar în procent de aproape 15% şi s-au sistat după ce firma care realiza lucrările – Romstrade a rămas fără patron, el fiind arestat pentru fapte de corupţie. Un an le-a trebuit mai- marilor de la CNADNR pentru a anula contractul încheiat cu firma lui Nelu Iordache, aflat după gratii, şi reluarea procedurilor de încredinţare a lucrărilor rămase. Stabilirea noului constructor a durat mai bine de un an. Dacă primul termen pentru finalizarea centurii era mai 2013, ultimul a fost stabilit pentru mijlocul lui 2015. Deși finalizată, investiţia a rămas inutilizabilă pentru că proiectul a fost greşit. Proiectarea greșită a centurii, care nu a prevăzut sensuri giratorii care să permită ieşirea sau intrarea pe şoseaua ocolitoare, fie de pe drumul judeţean ce leagă Caracalul de Corabia, fie de pe DN6 ce face legătura între Craiova şi Bucureşti, traversând ,,oraşul minunilor”, a dus și la întârzierea relocării rețelei de tensiune.