50.000 lei amendă pentru fabrica lui Burci de la Caracal. Ce spun reprezentanții firmei

443

Fostul Romvag Caracal a fost amendat de către Garda de Mediu Olt cu suma de 50.000 de lei pentru că nu a monitorizat factorii de mediu.

„Pentru nerespectarea condiţiilor impuse în autorizaţia de mediu privind monitorizarea factorilor de mediu (aer, apă şi zgomot) cu frecvenţa impusă prin autorizaţie, societatea a fost amendată cu 50.000 lei şi a fost emisă notificare către APM Olt cu propunerea suspendării autorizaţiei de mediu. Firma cu obiect de activitate confecții metalice și material rulant are obligaţia ca în termen de 60 de zile de la primirea notificării să intre în legalitate, altfel riscă suspendarea autorizației de mediu și, implicit, a activității”, ne-a declarat Gheorghe Neacşa, şeful Gărzii de Mediu Olt.

Conducerea societății nu a contestat decizia Gărzii de Mediu. ”Noi, la fel ca orice cetățean al statului român, trebuie să respectăm legea. deținem o autorizație legală valabilă, doar că de ceva timp ne-am redus activitatea și nu am urmat pașii care trebuiau făcuți cu privire la notificarea Gărzii de Mediu în acest sens.”, a declarat pentru Realitatea Oltului directorul Cristian Dragomir.

Fosta Romvag Caracal a fost preluată de la omul de afaceri Cristian Burci (cercetat de procurorii DIICOT Olt pentru devalizarea societăți) de Astra Rail Industry. International Railway Systems (IRS), cu sediul central la Luxemburg, este cel mai mare producător de vagoane din Europa și un producător de top în industria feroviară a vagoanelor pe boghiu și forjă. Grupul IRS este deținut de omul de afaceri Cristian Burci și are filiale în 14 locații din Europa, inclusiv în Germania, Cehia, Slovacia și Elveția. IRS deține trei dintre fabricile producătoare de vagoane de top din Europa cu sediul în România: Astra Arad, Meva Drobeta Turnu Severin, Romvag Caracal, o fabrică producătoare de forje și componente pentru industria feroviară MSV Studenka în Republica Cehă și două companii de top care proiectează și construiesc vagoane de marfă, una în România – ICPV și una în Slovacia – Rail Project.