PROTEST la Verguleasa, la podul Poganu- Drăgășani închis din martie. Localnicii nu mai au răbdare

244

Nemulțumiți că din 21 martie podul dintre judeţele Olt și Vâlcea- localitățile Poganu (Verguleasa)- Drăgășani, vechi de 122 de ani, ce cade pe bucăți în râul Olt, nu mai este circulabil atât pentru mașini, cât și pentru pietoni, după ce în noaptea de 8 spre 9 martie s-au prăbușit bucăți din pod- pasarela pietonală, pe o suprafață de 30 metri, localnicii comunei oltene vor protesta din nou față de tergiversarea aplicării unor soluții de către autorități. Aceștia sunt nemulțumiți că în loc de 5 minute cât le lua să treacă spre orașul vâlcean, unde mulți au locuri de muncă și copii la școală, acum fac circa o jumătate de oră. Localnicii nu mai au răbdare să aștepte aplicarea soluțiilor identificate de autorități, spunând că durează prea mult.

Duminică, 25 iunie, localnicii comunei Verguleasa vor protesta din nou. După protestul din luna mai la Prefectura Olt, acum vor organzia protestul chiar la podul cu probleme. Acțiunea va fi organizată între orele 11.00- 15.00, localnicii arătându-și astfel nemulțumirea pentru faptul că sunt nevoiți să folosească o variant improvizată. Astfel, dacă traficul pe drumul județean DJ 648A se desfășoară din municipiul Drăgășani pe drum asfaltat până la barajul peste râul Olt și traversează contracanalul malului drept pe un pod executat cu fonduri ale Consiliului Județean Vâlcea, pe sectorul din drumul județean DJ 648A administrat de Consiliul Județean Olt, la km 3+458, traficul se desfășoară pe o variantă improvizată pe 3 tuburi în baterie. În vederea asigurării unei variante de circulație rutieră în condiții optime, de siguranță și confort pe drumul județean DJ 648A în albia contracanalului, se impune construirea unei variante de circulație din 5 tuburi de beton de diametru 1500 mm în baterie peste contracanal mal stâng.

„Construire variantă de circulație peste contracanal pe DJ 648A” este varianta găsită de către Cosniliul Județean Olt, în acest sens fiind deja aprobată documentația30 tehnico-economice a obiectivului de investiții+. Valoarea totală a investiției este de 1.005.697,41 lei, iar durata de execuție a lucrărilor de 3 luni de la data emiterii ordinului de începere al lucrărilor.

La rândul ei, Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova, a scos la licitație expertizarea podului.

FOTO/S-a scos la licitație expertiza podului Verguleasa- Drăgășani, pe care s-a ÎNCHIS circulația din 21 martie | Realitatea Oltului

Traficul pe drumul ce leagă cele două județe se desfășoară cu restricții în zona podului din data de 9 martie după ce pasarela pietonală s-a prăbușit pe o lungime de 30 de metri. Stabilind că  podul nu mai prezintă siguranță pentru mașini și pietoni, Secția Drumuri Naționale Slatina a luat decizia ca de din 21 martie circulația să fie interzisă TOTAL.

Rută ocolitoare stabilită pentru toate categoriile de autovehicule este: DN 67B- DN 64- DJ 678 C – DJ 678-DN 67B Drăgășani – Fiscalia – Buciumeni – Câmpu Mare. Se mai poate folosi și următoarea rută pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 to: DN 67 B- DN 64- DJ 546G- DJ 546- DN 67 B Drăgășani – Strejești – Moșteni – Poganu.

Podul a fost construit în anul 1901, având o lungime de 400m și o lățime de 5m, în 1964-1065 fiind realizată o reabilitare și extindere la 7 m și 1m trotuar. O expertiză tehnică efectuată în anul 2019 arată că acesta ar trebui dărâmat și construit unul nou.