FOTO/S-a scos la licitație expertiza podului Verguleasa- Drăgășani, pe care s-a ÎNCHIS circulația din 21 martie

983

Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova, a scos la licitație expertiza podului dintre judeţele Olt (satul Poganu, comuna verguleasa) şi Vâlcea (oral Drăgășani), vechi de 122 de ani, ce cade pe bucăți în râul Olt. Acesta NU mai este circulabil din 21 martie atât pentru mașini, cât și pentru pietoni, după ce în noaptea de 8 spre 9 martie s-au prăbușit bucăți din pod- pasarela pietonală, pe o suprafață de 30 metri. Vinerea trecută, câteva sute de localnici ai comunei oltene au protestat  în fața Prefecturii Olt, nemulțumiți că în loc de 5 minute cât le lua să treacă spre Drăgășani, unde mulți au locuri de muncă și copii la școală, acum fac circa o jumătate de oră.

Pe repede-nainte a fost scoasă la licitație expertizarea podului de peste rîul Olt ce face legătura între Olt și Vâlcea (Verguleasa- Drăgășani), ofertele trebuind depuse până pe data de 11 mai, iar contactul având o durată de doar 15 zile. CNAIR își propune astfel să evalueze starea tehnică a podului, sperând în redeschiderea circulației pentru mașinile mai ușoare de 7,5t. Valoarea contractului este de aproape 200.000 lei.

Potrivit documentației SEAP, este necesară „Elaborare Expertiză tehnică inclusiv studiile necesare si documentatia tehnica necesara punerii in siguranta a podului pentru asigurarea circulatiei rutiere si pietonale pe toata lungimea podului pana la realizarea unui pod nou.

,,Podul peste Olt de la Drăgășani, de pe Drumul Național 67 B Târgu Jiu-Pitești a fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare pietonale, acestea fiind adăugate prin lărgire în anii 60 (1964 – 1965). În 2019 DRDP Craiova a comandat o expertiză tehnică a podului din care a reieșit că starea tehnică a podului nu prezintă siguranță și se recomanda închiderea circulației și construcția unui pod nou. Astfel, CNAIR a înaintat expertiza constructorului (DELTA ACM SR) și a cerut acestuia să reactualizeze proiectului tehnic conform datelor din expertiză. Urmare a faptului ca Antreprenorul nu a dat curs solicitărilor de a înainta proiectul tehnic actualizat conform expertizelor tehnice actualizate, contractual a fost reziliat în luna iulie 2021. Pe rolul instanței se afla un litigiu între CNAIR (DRDP Craiova) și SC DELTA ACM SRL pentru rezilierea contractului la obiectivul “Modernizare DN 67B Scoarta – Pitesti km 0+000 – 188+200”. Până la soluționarea definitivă a dosarului în instanță, nu putem demara procedura de achizitie publică privind reactualizare proiect tehnic de execuție la acest obiectiv;

În data de 08.03.2023 s-a produs prăbușirea unei bucăți din trotuarul pietonal aflat în consolă având o lungime de aprox. 30-50 cm. La acel moment expertul a notificat și a cerut DRDP Craiova închiderea de urgență a circulației auto și pietonale pe pod pentru a nu pune în pericol viața celor care îl tranzitează. Astfel, CNAIR a dispus inchiderea circulatiei stabilind ruta ocolitoare: DN64 (Drăgășani) – DJ678C (Orlești) – DJ678 (Buciumeni) – DN67B (Câmpu Mare). În prezent, DRDP Craiova a lansat o procedură pentru efectuarea unei expertize din care să reiasă măsurile de punere în siguranță prin care circulația rutieră poate fi reluată pe pod doar pentru anumite categorii de autovehicule. Termenul de depunere a ofertelor este 11.05.2023. Contractul pentru noua expertiză a podului de la Drăgășani are o durată de 15 zile, o valoare estimată de 195.000 lei fără TVA. În paralel, DRDP Craiova a inițiat demersurile pentru lansarea unei licitații în vederea reactualizării proiectului tehnic de execuție necesar construcției unui pod nou.,, a transmis DRDP Craiova.

De AZI, circulația rutieră și pietonală, INTERZISĂ TOTAL pe podul dintre Verguleasa și Drăgășani. Rutele OCOLITOARE | Realitatea Oltului

Traficul pe drumul ce leagă cele două județe se desfășoară cu restricții în zona podului din data de 9 martie după ce pasarela pietonală s-a prăbușit pe o lungime de 30 de metri. Stabilind că  podul nu mai prezintă siguranță pentru mașini și pietoni, Secția Drumuri Naționale Slatina a luat decizia ca de din 21 martie circulația să fie interzisă TOTAL.

Podul dintre Drăgășani și Verguleasa s-a PRĂBUȘIT pe 30m. Traficul rutier, RESTRICȚIONAT între județele Olt şi Vâlcea | Realitatea Oltului

Rută ocolitoare stabilită pentru toate categoriile de autovehicule este: DN 67B- DN 64- DJ 678 C – DJ 678-DN 67B Drăgășani – Fiscalia – Buciumeni – Câmpu Mare. Se mai poate folosi și următoarea rută pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 to: DN 67 B- DN 64- DJ 546G- DJ 546- DN 67 B Drăgășani – Strejești – Moșteni – Poganu.

Podul a fost construit în anul 1901, având o lungime de 400m și o lățime de 5m, în 1964-1065 fiind realizată o reabilitare și extindere la 7 m și 1m trotuar. O expertiză tehnică efectuată în anul 2019 arată că acesta ar trebui dărâmat și construit unul nou.