Compania Națională de Administrare a Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu a scos din nou la licitație “Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport naval în porturile din afara rețelei TEN-T – Port Corabia,, proiect în valoare de 130.503.097.31 lei, susținut financiar din fonduri europene, după ce la prima licitație nu s-a depus nicio ofertă. De data aceasta, o asociere de firme este interesată să realizeze servicii de proiectare și execuție de lucrări hidrotehnice, lucrări de drumuri, rețele de alimentare cu apa, rețele electrice, rețele de canalizare menajeră și pluvială în port, dragaje pentru asigurarea adâncimilor de acostare.
O investiție extrem de importantă urmează a se derula în următorii ani în județul Olt. Proiectul de reabilitare și modernizare a Portului Corabia a trecut cu bine de a doua licitație. Încă nu s-a desemnat firma câștigătoare însă există o ofertă, spre deosebire de prima licitație la care nu s-a arătat interesat niciun constructor. Asocierea formată din Euro Construct Trading 98 (lider), Intercontruct, Saga Logistics Management și Rostdostroy a depus singura ofertă în cadrul licitației organziate de Compania Națională de Administrare a Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu din subordinea Ministerului Transporturilor pentru serviciile de proiectare și execuție lucrări din cadrul Proiectului “Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport naval în porturile din afara rețelei TEN-T – Port Corabia”.
Proiectul este unul complex și presupune o serie de lucrări specific degajării canalului navigabil, dar și de reparații la drumurile de acces, construirea de chei, refacerea instalațiilor electrice, dar și a celorlalte rețele de apă, canalizare și de evacuare. Potrivit caietului de sarcini, proiectul prevede, printre altele, modernizarea a 1.091 metri liniari de cheiuri, dragarea a cca 360.000 metri cubi, realizarea a aproape 1.400 metri liniari de drum de incintă portuară și realizarea a 13.900 metri pătrați de platforme betonate. El este finanțat din fonduri europene în cadrul Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM. Cererea de finanțare a fost aprobată în septembrie 2021, Contractul de finanţare semnat în noiembrie anul trecut. Lucrările se vor încheia peste 75 luni de la data atribuirii. Contractul va fi finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM.