Zeci de școli din județul Olt au avut zilele acestea oaspeți oamenii legii. Pentru că prevenirea violenței în unitățile de învățământ, siguranța elevilor și a cadrelor didactice reprezintă o prioritate pentru polițiștii, în special pentru polițiștii Biroului Siguranță Școlară, prin exemple de situaţii concrete oamenii legii au dorit să convingă elevii că atitudinea face de cele mai multe ori diferenţa între libertate şi delincvenţă.
În perioada 26 ianuarie – 24 februarie, polițiștii Biroului Siguranță Școlară Olt, împreună cu polițiștii de ordine publică și proximitate din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Olt sunt prezenți printre elevii din cadrul tuturor unităților de învățământ din județul Olt pentru desfășurarea de activități educativ-preventive. Acțiunea este organizată în contextul celebrării zilei de 30 ianuarie- Ziua Internațională pentru nonviolență în școală.
,,Până în prezent, polițiștii au fost prezenți în 42 de unități de învățământ, din județul Olt, atât în mediul urban, cât și în mediul rural, unde au participat peste 1800 de elevi și peste 200 de cadre didactice. Activitățile au constat în explicarea noţiunii de violenţă în şcoală, care reprezintă orice formă de manifestare a unor comportamente precum:- exprimare inadecvată sau jignitoare, cum ar fi: poreclire, tachinare, ironizare, imitare, ameninţare, hărţuire;- bruscare, împingere, lovire, rănire;- comportament care intră sub incidenţa legii (vandalism – provocarea de stricăciuni cu bună ştiinţă);- comportament şcolar neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, fumatul în şcoală şi orice alt comportament care contravine flagrant regulamentului şcolar în vigoare,, declară Ionuț Vasiloaica, purtătorul de cuvânt al IPJ Olt.
Prin exemple de situaţii concrete, poliţiştii au dorit să convingă elevii că atitudinea face de cele mai multe ori diferenţa între libertate şi delincvenţă, iar toleranţa şi comunicarea sunt soluţii mult mai eficiente de ieşire dintr-o situaţie problematică. Transmiterea informaţiilor s-a realizat și sub formă de expunere şi prezentare, iar tinerii au vizionat imagini video educative menite să întărească veridicitatea informaţiilor transmise, în principal sub forma unor recomandări preventive.