Cea mai scumpă autostradă din România, la un pas să fie eliminată

80

Pentru că nu găseşte bani să o construiască, statul ar putea să renunțe la Autostrada Târgu Mureş – Iaşi. Din cauză că nu ar avea suficient trafic, creditorii internaţionali ezită să finanţeze cea mai scumpă şosea de mare viteză din România, estimată la nouă miliarde de euro, potrivit surselor ECONOMICA.NET

Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) le-a cerut oficialilor români să analizeze altă legătură rutieră rapidă între Ardeal şi Moldova, întrucât Autostrada Târgu Mureş – Iaşi (A8) nu se justifică pe studiile de trafic, declară pentru ECONOMICA.NET surse din Ministerul Transporturilor.

„BEI nu este convinsă că poate finanţa A8, care ar costa nouă miliarde de euro. A cerut să ne gândim la alternative, pentru că nu se justifică pe studiile de trafic”, spun sursele ECONOMICA.NET.

De asemenea, luna aceasta a încetat şi contractul privind actualizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Ditrău din A8, semnat în 2015. Reprezentanţii CNAIR au precizat că acest contract a încetat de drept pentru că, timp de 12 luni, nu s-a desfăşurat nicio activitate în baza sa.

Contractul pentru Târgu Mureş – Ditrău intrase în atenţia procurorilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie, sesizaţi de Curtea de Conturi. Firma care a realizat studiul de fezabilitate pentru acest tronson în 2010 urma să efectueze şi actualizarea.

„Curtea de Conturi şi DNA au intrat pe de o parte pentru că era aceeaşi firma şi pe de altă parte pentru că în contractul de revizuire nu se spunea clar că trebuie folosite şi datele din 2010”, susţin sursele ECONOMICA.NET.

„Practic, prin contractul nou, aceeaşi firmă încasa din nou banii pe ce facuse în 2010 şi mai adăuga câteva chestii. Şi pentru asta lua cam trei milioane de lei, pe lângă cei 700.000 de lei pentru studiul din 2010”, explică acestea.

Amintim că încă din noiembrie anul trecut proiectul Autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi a fost blocat, ca urmare a declanşării unei anchete a DNA.