40% dintre oltenii spitalizați declară că sunt nemulțumiți că sunt nevoiți să-și cumpere singuri tratamentul de care ar trebui să beneficieze gratuit pe perioada internării, în timp ce 27, 50% dintre asigurații chestionați de CAS Olt consideră ineficientă medicina de familie.
Ai bani, ai și tratament. Ce dacă ești în spital și ai cotizat la Sănătate să beneficiezi de medicamente gratuite pe perioada internării, ți se pune bilețelul cu tratamentul în mână și iei drumul spre farmacia de la colțul spitalului sau de peste stradă. Recuperarea costurilor, deși legală, este un procedeu dificil la care nu apelează mai nimeni. Au simțit povara costurilor pe pielea lor și pacienții internați la spitalele din Olt, care nu s-au ferit să declare asta nici în chestionarele Casei.
Analiza gradului de satisfacție a asiguraților din județul Olt, realizată de către Casa de Sănătate Olt arată că majoritatea oltenilot sunt mulțumiți atât de serviciile oferite de către medicii de familie, cât și de cele oferite în spitalele din județ. Chestionarele au fost completate de asigurați din diferite categorii -pensionari, veterani, persoane incluse în programe naționale de sănătate, persoane cu handicap, etc., utilizând chestionarele cadru elaborate de CNAS. Interpretarea rezultatelor a fost făcută publică ieri, în cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social a Prefecturii Olt, de către președintele- director general al CAS Olt, Florin Ciocan.
„Au fost chestionaţi 200 de asiguraţi pe medicina de familie și 200 asigurați pentru spital. Cea mai mare proporţie dintre asiguraţii chestionaţi a fost reprezentată de persoane de genul masculin -250 persoane, reprezentând 62,5%, iar 40% din cei chestionaţi provin din mediul rural. Pe categorii avem: fără ocupație 9%, șomeri 8,25%, studenți 5,5%, elevi 4,75%, pensionari 15%, salariați 47,5% și liberi profesioniști 10%.“, a prezentat Ciocan situația.
Sondajul a arătat că 60% dintre persoanele internate într-un spital s-au declarat mulțumite de serviciile medicale, restul fiind nemulțumiți, în principal, de contribuția din banii personali pe care trebuie să o plătească pentru a-şi procura medicamentele. În urma aprecierii serviciilor medicale furnizate asiguraţilor de către spital, 62,50% din cazurile internate au fost multumiţi de procedura de internare și atenția de care au avut nevoie.
Totodată, analiza gradului de satisfacție a asiguraților a mai indicat referitor la calitatea serviciilor medicale furnizate de medicina de familie- procedura de programare și atenția acordata asiguratului de către medicul de familie, procentul ca foarte mulţumit – 72,50% din cazuri, ca ineficientă – 27,50% din cazuri; 57,5% – au beneficiat de atenția cuvenită din partea medicului de familie, 35% – consideră atentia parţială din partea medicului de familie, 7,5% – nu au primit atenţia cuvenită din partea medicului de familie.
„Impresia asupra sistemului de asigurari sociale de sănătate care va implica un pachet de bază mai restrâns decât cel existent în prezent, asigurații au optat pentru o asigurare voluntară de sănătate procentul fiind de 60%, iar pentru plata directă la furnizor de 40%. De asemenea, s-a mai urmărit organizarea și rezolvarea solicitărilor de informaţii de interes public adresate de către cetăţeni centralizând evidența problemelor ridicate de asiguratți C.A.S. și s-au propus soluții de rezolvare operativă a sesizărilor asiguraţilor“, se mai menționează în documentele CAS Olt.