CAS Olt: Furnizorii de servicii medicale au primit e-mailuri cu caracter înșelător, NU s-au solicitat documente pentru remedierea PIAS

117

Casa de Asigurări de Sănătate Olt îi informează pe furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale din județ cu care se află în relații contractuale să manifeste prudență maximă față de solicitările de comunicare a unor documente și informații cu caracter personal și/sau confidențial primite prin e-mail, aparent de la CAS sau de la CNAS.

CNAS se delimitează categoric de orice solicitare de documente de la furnizori, după ce în cursul zilei de ieri, 25 februarie, a fost sesizată de către furnizorii de servicii medicale cu privire la primirea unor mailuri, aparent din partea instituției, prin care se solicita transmiterea unor documente și informații cu caracter personal și/sau confidențial în vederea verificării și remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS).

,,PIAS și-a reluat funcționalitatea în data de 24 februarie 2025, în urma lucrărilor de mentenanță derulate în ultima săptămână și de oprire controlată în sfârșitul de săptămână 21-24 februarie 2025. Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă se derulează în continuare în ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS și nu necesită documente transmise de către furnizori. Semnalările primite de CNAS pe tema e-mailurilor cu caracter înșelător au fost comunicate Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC),, transmite instituția.

Potrivit CNASm, nu s-au solicitat astfel de documente în vederea verificării și remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). ,,Mai atragem atenția că nu există nici un motiv pentru care casa de asigurări de sănătate ar solicita de la furnizori parole, chei de activare și alte informații similare care au fost livrate furnizorilor tocmai de casa de asigurări de sănătate, în vederea derulării relațiilor contractuale. Pacienții beneficiază de servicii medicale/medicamente/dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida în platforma informatică serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate,, se mai arată în comunicatul casei de sănătate.