În urma intervenției senatorului Mirea, administratorul DE 574 (DN 65), zona Negreni, OBLIGAT să realizeze timpane la podeţe pentru salvarea de vieți

1078

Cu mai multe probleme legate de siguranța în trafic rezolvate în primul mandat de parlamentar de Olt, în urma demersurilor legislative și interpelări ale decidenților, senatorul Siminica Mirea își continuă demersurile și în mandatul actual. De data aceasta, social-democrata le-a propus miniștrilor Transporturilor și Afacerilor Interne alte intervenţii la infrastructură, care vor salva vieţi. Iar intervenția a fost încununată de succes.

Luând drept exemplu un eveniment tragic petrecut în județul Olt, pe DE 574 (DN 65) – zona Negreni, unde în urma unui impact violent cu un timpan al unui podeț de acces, un tânăr de 19 ani și-a pierdut viața în luna decembrie a anului 2020 și arătând că, din păcate, accidentul invocat este unul din multe altele asemănătoare, cu același tip de consecințe, senatorul de Olt Siminica Mirea i-a interprelat pe ministrul Transporturilor şi Infrastructurii – Cătălin Drulă şi ministrul Afacerilor Interne – Lucian Nicolae Bode cu privire la siguranţa în trafic, privind structurile efectuate pentru a permite scurgerile minore de apă sau constituite în vederea asigurării căilor de acces spre proprietăți aflate în vecinătatea drumului public, definite conform terminologiei, drept timpane.

,,Consider că o intervenție imediată, privind efectuarea unei protecții longitudinale, din structură metalică, conform practicii din țările europene, poate limita numărul de accidente cu consecințe grave și deosebit de grave, dar în același timp asigură și protecția riveranilor aflați în spațiul de folosință dintre limita proprietății și drumul public. O astfel de intervenţie este de bun augur. Așadar, îl rog pe ministrul Transporturilor să intervină cât mai urgent! În altă ordine de idei, dat fiind faptul că orice intervenție asupra unui drum public se efectuează cu acordul instituțiilor din structura Ministerului de Interne, cea de-a doua întrebare este adresată domnului Lucian Bode. Este necesar ca aceste construcții să fie neutralizate prin amplasarea protecțiilor la care fac referire. Sper ca domnul ministru să fie de acord cu aceste intervenţii la infrastructură, care vor salva vieţi.,, declara Siminica Mirea.

Iar răspunsul nu a întârziat să apară. Ministrul Bode a răspuns, citând prevederile legale, că ,,Administratorul drumului public este obligat să ia măsuri de înlăturare imediată a cauzelor evenimentelor rutiere datorate configurației, stării sau dotării tehnice necorespunzătoare a acestuia, iar lucrările în zona drumului public se execută, în condițiile stabilite prin autorizație, de administratorul drumului ori al caii ferate, cu avizul poliției rutiere”.

Deja în speța prezentată de către parlamentarul de Olt s-au făcut primele demersuri.

,,Am insistat asupra siguranţei pe drumurile publice şi voi continua să mă implic. Răspunsul domnului ministru este o speranţă că se poate, dar trebuie să se şi vrea.  Din partea ministrului am primit informaţia conform căreia Poliţia Română a solicitat administratorului drumului public, în speţa prezentată de mine, al DE 574 (DN 65), zona Negreni, prin intermediul structurilor de poliţie rutieră teritoriale, identificarea unor soluţii tehnice de protejare/realizare a timpanelor acestor podeţe care să conducă la sporirea siguranţei rutiere pe drumurile publice. Siguranţa rutieră este o prioritate pentru mine şi vreau să cred că şi pentru instituţiile implicate şi pentru adminsitratorii de drumuri. Aştept cu încredere aceeaşi deschidere şi de la ministrul Transporturilor, căruia i-am prezentat situaţia dată. Cele două instituţii pot face ca drumurile să fie mai sigure prin colaborare. În urmă cu câţiva ani, am ridicat problema şi am oferit soluţia separatoarelor de sens din structură solidă, cele care ne incomodează puţin în zona Pădurii Saru, dar ne protejează deplin. Nu revendic drepturi de autor. Mă interesează doar ca românii să fie în siguranţă pe drumurile publice,, explică senatorul Siminica Mirea.