Dezbatere reluată pe planul-cadru la gimnaziu: program prelungit la școală, dispare limba latină

254

Cu două ore mai mult la școală și eliminarea limbii latine din orarul clasei a VIII-a, sunt propunerile Ministerului Educației cuprinse în noua programă școlară pentru gimnaziu.

Ministerul Educației lucrează din nou la noile programe pentru gimnaziu, pe care le-a lansat în dezbatere publică. Procesul de consultare a tuturor celor implicați a pornit de la dezbaterea ce a fost încheiată pe 13 februarie, până astăzi datele colectate fiind prelucrate și transmise către grupurile de lucru. Între 16 – 22 februarie va avea loc integrarea propunerilor, iar in intervalul 23-28 februarie va avea loc verificarea finală a programelor. Între 28 februarie și 1 martie va fi semnat și transmis către Monitorul Oficial ordinul de ministru care va aproba noile programe școlare pentru ciclul gimnazial.

Noua programă școlară pentru gimnaziu conține o serie modificări la nivelul orelor pe care le au copiii din clasele I-VIII. Cea mai importantă vizează limba latină, ce va dispărea din programul clasei a VIII-a, urmând  să fie transferată la clasa a VII-a sub denumirea “Elemente de limba latină și cultura romanică”. De asemenea, elevii vor sta cu 2 ore în plus la școală.

Ministerul încearcă de ceva timp modificarea actualului plan-cadru, la începutul anului trecut fiind puse în dezbatere publică trei variante, pentru ca în aprilie să fie anunțată forma care prevede introducerea disciplinei Informatică și TIC, patru ore de Limba română în loc de cinci, dar și studierea Limbii latine în clasa a VII-a. Noul plan ar fi trebuit să se aplice copiilor care vor intra în clasa a V-a în septembrie 2017, însă acum s-a pus din nou în dezbatere.

Principalul argument adus pentru modificarea actualului plan-cadru este acela că elevii de gimnaziu studiază după planuri-cadru promovate acum aproape 15 ani (Ordinul M.E.C. nr. 3638 / 11.04.2001), în timp ce în învățământul primar au fost introduse noi plauri cadru. Elevii aflați anul trecut în clasa a III-a au fost prima generație care a urmat un nou curriculum, pentru ca acest proces să continue ministerul încercând să găsească formula cea mai bună pentru noi planuri-cadru în învățământul gimnazial și liceal.