Podul Olt iar se cârpește! Viteză restricționată la 30km/h

467

Începând de astăzi, ora 13.00, viteza de circulație pe podul Olt a fost stabilită la doar 30km/h. Drumurile Naționale vor interveni sâmbătă pentru lucrări, după ce groapa astupată în octombrie anul trecut a continuat să se mărească.

Tranzitat zilnic de mii de autoturisme care intră sau ies din Slatina, Podul Olt este supus tot mai des unor cârpeli. O nouă intervenție a impus luarea măsurii de restricționare a vitezei și micșorarea lățimii de trecere. “Începând cu data de 19 ianuarie, orele 13.00, pe DN 65, km.48+570, ca urmare a apariției unei gropi în placa de beton la podul de peste râul Olt, se va institui restricție de viteză de 30 km./h pe ambele sensuri de circulație, asigurându-se o lățime minimă de trecere de 5,50 metri. Pentru a preveni producerea unor accidente rutiere, recomandăm conducătorilor auto să manifeste prudență sporită la volan, să adapteze viteza de deplasare condițiilor concrete de drum și să păstreze distanța în mers”, declară Claudia Radu, purtătorul de cuvânt al IPJ Olt.

Având în vedere faptul că sâmbătă traficul nu este la fel de aglomerat ca în cursul săptămânii, drumarii vor interveni pentru reparații sâmbătă. “Este vorba de înlocuirea plăcii de beton cu care s-a astupat în toamna trecută groapa formată în placa de beton a podului. Cum groapa s-a mărit, s-a decis ocolirea zonei și limitarea distanței de trecere la 5,5 m. Vom interveni sâmbătă pentru a schimba placa actuală cu una mai mare, de 10mp, care va deveni permanentă până când se va găsi un constructor care să reabiliteze podul”, a declarat Adrian Motorga, directorul Secției Drumuri Naționale Slatina.

Podul Olt a ieșit din garanție și este cuprins într-un proiect de reabilitare după un procedeu tehnic asemănător celui de la Podul Giurgiu- Ruse. Deși autoritățile anunțaseră că acesta va intra în reparații anul trecut, nici la această dată nu se știe când va fi demarată lucrarea, discuții fiind și asupra deciziei de închidere a traficului rutier pe ambele sensuri și devierea pe aproximativ 33 kilometri pe o rută ocolitoare.

Podul peste râul Olt de la Slatina are o lungime de 425 metri, are elemente de structură construite în 1932 iar stabilitatea la acțiuni statice, dinamice și seismice este nesatisfăcătoare, arată Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului. La tabliere, protecția anticorozivă este degradată în proporție de 80%, au apărut coroziunile prin oxidare-rugină, iar calea de rulare are asfalt vălurit și crăpat, rosturi de dilatație degradate și parapete de siguranță deteriorate.