Atenție, slătineni! Mașinile parcate neregulamentar se vor ridica

276

Director Poliția Locală Slatina: Măsura este binevenită pentru Slatina unde ar trebui reluată și parcarea cu plată!

Din iulie 2015, mașinile parcate neregulamentar pe drumurile publice nu au mai putut fi ridicate pe baza hotărârilor autorităților locale, o decizie a Înaltei Curți stabilind că primăriile și consiliile locale nu au competența necesară pentru a reglementa procedura de ridicare a maşinilor, aceasta revenind Guvernului. Recent, Guvernul a adoptat actul normativ pe baza căruia se va relua procedura de ridicare a mașinilor, urmând ca acestea să se aplice în fiecare localitate după ce vor fi emise și hotărârile consiliilor locale privind modul de aplicare a legii. La Slatina, de ridicarea mașinilor se va ocupa Direcţia Administrarea Străzilor şi Iluminatului Public Slatina, care administrează parcările curente şi ocazionale din oraş, după falimentul Imobiliare Consloc, precum și Poliția Locală.

Ridicarea mașinilor a fost des contestată și la Slatina unde, de cele mai multe ori, șoferii au fost cei care au avut câștig de cauză. “La Slatina am avut probleme atunci când șoferii sancționați astfel au contestat sub aspectul unor împrejurări de fapt, dar niciodată nu s-a pus problema nelegalității actului încheiat sau incompetenței polițistului local în ce privește aplicarea sancțiunii”, precizează Adi Pop, directorul Poliției Locale Slatina.
Hotărârea Guvernului care reia procedura, deși le va da bătăi de cap polițiștilor locali, era o măsură așteptată să facă ordine în haosul de parcare din municipiu. “Era de așteptat să se adopte o hotărâre de Guvern în acest sens deoarece această practică existentă la nivelul tuturor orașelor nu era unitară, o lacună legislativă făcând-o atacabilă în instanță. Mașinile parcate neregulamentar sunt o foarte mare problemă în Slatina. De anul trecut, din mai, de când orice ridicare a devenit ilegală, putem merge prin Slatina și la fiecare colț de stradă să găsim cel puțin două situații în care șoferi uneori inconștienți sau alteori din pură nesimțire parchează mașinile în așa fel încât produc ambuteiaje sau dificultăți în trafic celorlalţi şoferi. Oraşul este mic, dar şi asta impune un anumit tip de comportament, iar şoferii trebuie să înţeleagă că este mai simplu să parchezi maşina la 50 de metri de locul unde ai treabă şi să ţii cont că prin modul în care parchezi maşina încurci alţi şoferi. Iar locuri de parcare în Slatina sunt, cu atât mai mult cu cât de cel puţin un an de zile parcările sunt gratuite. Va veni un an foarte greu, inclusiv cu ridicarea de maşini despre care se ştie că nu este văzută cu ochi buni de către şoferi, însă nu cred că vor fi probleme prea mari”, a declarat, pentru Realitatea Oltului, Adi Pop.

Se reia și parcare cu plată

Primăria Slatina pregătește reluarea sistemului de plată pentru parcările din municipiu, împărțite pe vremea lui Vâlcov în parcări curente și ocazionale. Consiliul Local a dat în administrare aceste parcări către Direcţia Administrarea Străzilor şi Iluminatului Public Slatina: în jur de 7.600 de locuri de parcare curente cu plată și cele ocazionale cu plată – circa 1.000.
Reluarea sistemului de plată pentru parcarea în municipiu este considerată, de asemenea, un lucru necesar pentru oraș de către Poliția Locală. “De când nu se mai percep taxe de parcare, nici nu s-au mai întreținut foarte bine parcările. Această taxă avea o destinație specială: pentru întreținerea parcărilor existente și dezvoltarea de noi locuri de parcare. Ori în municipiul Slatina s-au mai făcut parcări, s-a făcut parcarea supraetajată de pe Aleea Rozelor, în curând vor mai fi amenajate și date în folosință și alte locuri. Or, acest lucru cred eu că trebuie să aducă și o taxă. Doar atrăgând astfel niște fonduri la Consiliul Local poți să dezvolți și să reabilitezi și alte locuri. Consilierii locali vor decide cum vor gestiona aceste lucruri”, spune Pop.

Când se impune ridicarea mașinilor

Mașinile vor fi ridicate atunci când staționează neregulamentar pe partea carosabila, respectiv: în toate cazurile în care e interzisă oprirea voluntară, în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația “Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării, pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6 metri, în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice, în pante și în rampe, în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația “Staționare alternantă”.
Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul e vizibilă prezența unor persoane.