Execuția lucrărilor de reparații ale Podului Olt, în achiziție publică. Traficul va fi deviat pe DEx12

558

Podul de peste râul Olt de la intrarea în municipiul Slatina este într-o stare avansată de degradare și reprezintă un pericol real atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni. Din cauza birocrației, din anul 2018 de când s-a dat ordinul de proiectare, abia acum s-a lansat procedura de achiziție publică pentru execuție. Pe timpul lucrărilor, circulația va fi deviate pe Drumul Expres.

CNAIR, prin DRDP Craiova, a lansat procedura de achiziție publică pentru execuția lucrărilor de reparații ale podului 𝐫𝐮𝐭𝐢𝐞𝐫 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐎𝐥𝐭 𝐥𝐚 𝐒𝐥𝐚𝐭𝐢𝐧𝐚 𝐩𝐞 𝐃𝐍𝟔𝟓.

,,Obiectivul contractului constă în execuția lucrărilor de reparații la podul rutier peste râul Olt pe DN65, la km 48+570. Având în vedere faptul că în prezent realizarea DEx 12, Craiova – Pitești, a preluat în mare măsură traficul de tranzit, se propun lucrări de reparații ale podului existent, cu păstrarea clasei « E » de încărcare.  Lucrările se vor realiza cu închiderea circulației pe pod și direcționarea traficului rutier pe DEx12, Craiova-Pitești, pe sectorul cuprins între nodul rutier de la km 35+700 (intersecția cu DN 65, Găneasa /Piatra Olt) și nodul rutier de la km 57+720 (intersecția cu DN65, Valea Mare). În cadrul proiectului se vor mai efectua și lucrări de relocare si protejare de instalații: conducte de apă aflate sub consolele de trotuar și rețelele de telecomunicații aflate pe pod. Durata de executie este de 12 luni, iar valoarea estimată a achiziției este de 22.599.917,51 lei, fără TVAˮ, anunță CNAIR.

Podul Olt a ajuns o ruină și un real pericol, reabilitarea construcției care datează din anul 1881 fiind prinsă de ani buni în proceduri birocratice. În 2020 a fost semnat un contract cu un consorțiu italian, dar a fost reziliat, lucrarea de reabilitare totală a fost scoasă din nou la licitație, a mai fost nevoie de expertize, iar abia acum a fost anunțată căutarea unui nou constructor care să demareze investiția.

Podul Olt de la Slatina este principala cale de legătură rutieră dintre Oltenia și Muntenia. Are o vechime de aproape 130 de ani. Deși există o rută alternativă pe DEx12, aceasta nu poate prelua întregul volum de trafic, ceea ce face reabilitarea Podului Olt absolut necesară și urgentă.