ANPIS: Detalii despre plata retroactivă a alocației de stat

70

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială a transmis lămuriri cu privire la plata retroactivă a alocației de stat pentru copii.

Dosar nou
În cazul în care cererea este înregistrată ulterior lunii în care s-a născut copilul, plata alocației de stat pentru copii se poate face și pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.
În acest caz, dosarul pentru alocație se depune la Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din cadrul Primăriei de domiciliu.
Actele necesare:
1.cererea tip pentru acordarea alocației de stat pentru copii;
2.actele de identitate ale părinților copilului (mama și tatăl copilului);
3.certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul;
4.certificatul de căsătorie;
5.certificatul și hotărârea copilului încadrat într-un grad de handicap (pentru copilul cu handicap);
6.extras de cont pentru persoanele care solicită plata prin transfer bancar;
7.declarație privind GDPR.
Dosar aflat în plată, suspendat
Sumele restante se plătesc cu respectarea termenului de prescripție de 3 ani, numai dacă dosarul a fost înregistrat şi beneficiarul a încasat alocaţia, iar aceasta a fost suspendată din anumite motive.
Documentele se depun la Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucuresti/Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială din judeţul în care aveţi domiciliul.
Actele necesare:
2. copie CI;
3. extras de cont pentru persoanele care solicită plata prin transfer bancar;
Dosarul se poate depune fizic, dar și online pe adresa de e-mail a agentiei teritoriale în raza căreia aveți domiciliu sau reședința.