Lumea împrumuturilor este prea complicată pentru un începător, așa că mulți consumatori care solicită împrumuturi pentru prima dată pot găsi termenii neclari și confuzi. Unele companii își maschează ratele uriașe ale dobânzilor și condițiile nefavorabile sub pretextul accesului facil la bani cu o documentație minimă. Cu toate acestea, factorul cheie care determină reputația creditorului este respectarea standardelor industriei de creditare responsabilă. Iată un ghid al experților horacredit.ro despre elementele fundamentale ale creditării responsabile pe care ar trebui să le cunoașteți.
Ce înseamnă creditare responsabilă?
Atunci când vorbim despre împrumuturi de consum, subiectul comun de discuție este integritatea și solvabilitatea debitorilor. Firește, este un risc uriaș să dai bani unor persoane fără un loc de muncă stabil sau reședință permanentă sau celor care s-au mai comportat iresponsabil cu împrumuturile înainte. De aceea, organizațiile de creditare care intenționează să acorde un împrumut solicitantului iau în considerare mai mulți factori pentru a determina riscul și își modelează oferta de credit în mod corespunzător.
Cu toate acestea, organizațiile de creditare diferă între ele și în ceea ce privește fiabilitatea, solvabilitatea și reputația. Multe birouri de credit online sunt implicate în scheme frauduloase care îi conving pe oameni să semneze contracte nefavorabile și îi îndatorează pe utilizatori cu taxe de serviciu, dobânzi și penalități uriașe. Acesta este motivul pentru care sectorul financiar al oricărei țări este reglementat de reguli de creditare responsabilă.
Acestea pot varia de la o companie la alta, dar esența lor rămâne aceeași: creditorii trebuie să acționeze în interesul clienților lor și să garanteze accesibilitatea împrumutului și transparența în toate aspectele parteneriatului. În plus, un creditor responsabil ar trebui să sprijine împrumutatul în cazul în care acesta se află în situații dificile și nu reușește să ramburseze la timp împrumutul în condițiile inițiale. Acest lucru înseamnă că fiecare împrumutat se poate adresa companiei de creditare și îi poate comunica problemele sale financiare, renegociind contractul în condiții mai flexibile care să satisfacă pe toată lumea.
Caracteristicile unui creditor responsabil
Acum că știți că nu toate companiile de creditare visează să vă deposedeze de toți banii, este timpul să faceți alegerea corectă atunci când selectați un furnizor de împrumuturi. Ar trebui să verificați următorii parametri pentru a vedea dacă firma respectivă merită cu adevărat timpul dumneavoastră:
- Creditorul își promovează serviciile într-un mod rezonabil și echilibrat, fără marketing agresiv și promisiuni false.
- Serviciile și produsele financiare sunt concepute astfel încât să respecte interesele clienților și să răspundă nevoilor lor financiare.
- Evaluarea solvabilității clientului se face în mod obiectiv și amănunțit pentru a evita acordarea de împrumuturi pe care un utilizator nu și le poate permite în mod rezonabil.
- Creditorul oferă informații detaliate și transparente cu privire la ratele dobânzilor și la eșalonarea plăților, astfel încât clientul să știe cu siguranță cât va rambursa și cât de des va trebui să facă plățile.
Pe lângă aceste practici corecte și profesionale legate de furnizarea de servicii financiare, creditorul ar trebui să fie capabil să trateze bine clienții. Parametrii legați de un nivel ridicat de deservire a clienților includ:
- Asigurarea confidențialității și a vieții private în toate aspectele legate de tratarea datelor clienților. Aceasta înseamnă că creditorii ar trebui să proceseze și să stocheze toate datele solicitanților cu respectarea deplină a legilor și reglementărilor locale privind confidențialitatea, protejând datele împotriva scurgerilor, furtului sau utilizării abuzive.
- Răspunsuri rapide și informative la solicitările clienților prin intermediul a numeroase canale de asistență. Toate canalele ar trebui să fie disponibile în timpul orelor de program, cu resurse de asistență umană sau de inteligență artificială avansată care să răspundă la toate întrebările, preocupările și solicitările clienților existenți și potențiali.
- Gestionarea flexibilă și atentă a dificultăților financiare ale clienților. Acest parametru de calitate indică faptul că creditorul ar trebui să fie pregătit să renegocieze calendarul și condițiile de rambursare în cazul în care clienții săi existenți au probleme financiare, cum ar fi pierderea unui loc de muncă sau suferirea unui prejudiciu.
Împrumuturile responsabile se referă doar la furnizorii de servicii?
După cum s-ar putea concluziona din discuția despre caracteristicile vitale ale unui creditor responsabil numite mai sus, aceste reguli și principii se aplică doar creditorilor. Cu toate acestea, nu este atât de simplu, iar împrumutații ar trebui să îndeplinească, de asemenea, criterii specifice pentru a se încadra în categoria clienților responsabili. De regulă, companiile care urmează principiile de creditare responsabilă se așteaptă ca și clienții lor să respecte anumite reguli:
- Toți solicitanții ar trebui să fie pregătiți să furnizeze informații complete despre situația lor financiară, care să permită creditorului să evalueze în mod obiectiv gradul de suportabilitate al împrumutului solicitat.
- Clienții ar trebui să își gestioneze finanțele în mod responsabil și să contacteze creditorii cât mai curând posibil, odată ce încep să întâmpine dificultăți în ceea ce privește rambursarea creditelor. În acest fel, ei pot începe să gestioneze problema financiară din timp pentru a ajunge la o soluție satisfăcătoare pentru ambele părți cu creditorul, evitând penalitățile mari pentru întârzieri.
- Solicitanții sunt așteptați să studieze cu atenție contractul de împrumut și să confirme că înțeleg pe deplin termenii și condițiile pe care le acceptă. În acest caz, ei vor purta întreaga responsabilitate pentru rambursarea împrumutului și vor înțelege clar ce li se cere pentru a-și îndeplini obligațiile financiare.
- Solicitanții trebuie să confirme că se simt confortabil cu rambursarea sumei pe care o solicită de la creditor. Suma împrumutului solicitat ar trebui să fie în concordanță cu termenii de rambursare convenabili pentru client, chiar dacă nevoile financiare ale acestuia sunt mai mari decât împrumutul disponibil.
Împrumuturile responsabile sunt sigure și rezonabile
După cum puteți vedea, sfera împrumuturilor și a împrumuturilor de bani nu ar trebui să fie neapărat plină de riscuri și de condiții inechitabile. În realitate, creditorii responsabili și de încredere oferă întotdeauna împrumuturi consumatorilor în condiții rezonabile formulate în mod rezonabil pentru a se asigura că clienții lor își pot gestiona eficient datoriile restante fără a se adânci în probleme financiare. În acest fel, de îndată ce simțiți că aveți nevoie de ajutor financiar sub forma unui împrumut, ar trebui să faceți cercetări amănunțite și să comparați mai multe companii în ceea ce privește fiabilitatea și angajamentul lor față de principiile de creditare responsabilă. Lucrul cu astfel de organizații de creditare este mult mai sigur și mai ușor de gestionat pentru toate categoriile de împrumutați.