CJ Olt construiește variantă de circulație peste contracanal după închiderea traficului pe podul Poganu- Drăgășani ce cade pe bucăți în râul Olt

230

Consiliul Județean Olt a găsit o soluție pentru redeschiderea traficului între comuna Verguleasa și orașul vâlcean Drăgășani, podul dintre judeţe, vechi de 122 de ani, ce cade pe bucăți în râul Olt, nemaifiind circulabil din 21 martie atât pentru mașini, cât și pentru pietoni, după ce în noaptea de 8 spre 9 martie s-au prăbușit bucăți din pod- pasarela pietonală, pe o suprafață de 30 metri. Localnicii sunt nemulțumiți că în loc de 5 minute cât le lua să treacă spre Drăgășani, unde mulți au locuri de muncă și copii la școală, acum fac circa o jumătate de oră.

După ce Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova, a scos la licitație expertizarea podului de peste râul Olt ce face legătura între Olt și Vâlcea (Verguleasa- Drăgășani), propunându-și astfel să evalueze starea tehnică a podului, sperând în redeschiderea circulației pentru mașinile mai ușoare de 7,5t., o soluție pentru traversarea sigură, pe contracanal, a fost identificată de către Consiliul Județean Olt. Consilierii județeni vor fi chemați în această săptămână pentru aprobarea documentației tehnico-economice a obiectivului de investiții „Construire variantă de circulație peste contracanal pe DJ 648A”

FOTO/S-a scos la licitație expertiza podului Verguleasa- Drăgășani, pe care s-a ÎNCHIS circulația din 21 martie | Realitatea Oltului

Valoarea totală a investiției este de 1.005.697,41 lei, iar durata de execuție a lucrărilor de 3 luni de la data emiterii ordinului de începere al lucrărilor.

,,Datorită intervenției la podul peste râul Olt în aval de hidrocentrala Drăgășani circulația pe drumul național DN 67B a fost închisă în zona podului. Pentru a se devia traficul de pe drumul național DN 67B este necesară construirea unei variante de circulație pe DJ 648A la km 3+458 peste contracanalul mal stâng al Hidrocentralei Drăgășani necesară pentru circulația în siguranță pentru participanții la trafic inclusiv pentru personalul care deservește Complexul Hidroenergetic Drăgășani, cât și a utilajelor de intervenție pe sectorul din drumul județean DJ 648A administrat de Consiliul Județean Olt. Drumul județean DJ 648A face legătura între două drumuri naționale DN 67B și DN 64. Traficul pe drumul județean DJ 648A se desfășoară din municipiul Drăgășani pe drum asfaltat până la barajul peste râul Olt și traversează contracanalul malului drept pe un pod executat cu fonduri ale Consiliului Județean Vâlcea. În prezent, pe sectorul din drumul județean DJ 648A administrat de Consiliul Județean Olt, la km 3+458, traficul se desfășoară pe o variantă improvizată pe 3 tuburi în baterie. Astfel, în vederea asigurării unei variante de circulație rutieră în condiții optime, de siguranță și confort pe drumul județean DJ 648A în albia contracanalului, se impune construirea unei variante de circulație din 5 tuburi de beton de diametru 1500 mm în baterie peste contracanal mal stâng,, arată CJ Olt.

Traficul pe drumul ce leagă cele două județe se desfășoară cu restricții în zona podului din data de 9 martie după ce pasarela pietonală s-a prăbușit pe o lungime de 30 de metri. Stabilind că  podul nu mai prezintă siguranță pentru mașini și pietoni, Secția Drumuri Naționale Slatina a luat decizia ca de din 21 martie circulația să fie interzisă TOTAL.

Rută ocolitoare stabilită pentru toate categoriile de autovehicule este: DN 67B- DN 64- DJ 678 C – DJ 678-DN 67B Drăgășani – Fiscalia – Buciumeni – Câmpu Mare. Se mai poate folosi și următoarea rută pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 to: DN 67 B- DN 64- DJ 546G- DJ 546- DN 67 B Drăgășani – Strejești – Moșteni – Poganu.

Podul a fost construit în anul 1901, având o lungime de 400m și o lățime de 5m, în 1964-1065 fiind realizată o reabilitare și extindere la 7 m și 1m trotuar. O expertiză tehnică efectuată în anul 2019 arată că acesta ar trebui dărâmat și construit unul nou.