CNAIR va REZILIA contractul cu constructorul italian al DEx12 -tronson 1 Centura Craiova Nord- limita județul Olt

342
Foto: Asociația Pro Infrastructură

CNAIR a transmis că având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian Tirrena Scavi de a continua proiectele pe care le derulează, a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor. Acesta a ajuns doar la jumătate cu lucrările la primul tronson al Drumului Expres Craiova- Pitești, ce ajunge din capitala Băniei până la intrarea în județul Olt.

În timp ce constructorul român UMB a dat în circulație tronsonul 2 cu centurile Balș și Slatina și noul pod peste râul Olt, iar ritmul lucrărilor la tronsoanele 3 și 4 este unul alert- DETALII:

La anul s-ar putea circula pe Drumul Expres de la Balș până la Pitești. Ministrul Grindeanu: Tronsoanele 3 și 4 vor fi inaugurate înainte de termen | Realitatea Oltului

pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova- Pitești (17,7km Craiova- Robănești), lucrările sunt doar la jumătate deși ar fi trebuit să fie finalizate în acest an. Astfel că CNAIR a luat decizia rezilierii. Constructorul italian are aceeași problemă și cu alte contracte.

,,Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani.,, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.