Circulația cu trenul va deveni mai rapidă și mai sigură în urma unor lucrări de înlocuire a elementelor suprastructurii feroviare. Printre contractele cu finanțare PNRR semnate se numără și cele ce includ tronsonul PITEȘTI-SLATINA-CRAIOVA
Regionala de Căi ferate Craiova a semnat ieri 9 contracte cu o valoare totală de 68,44 milioane de lei (fără TVA) pentru mai multe sectoare pe tronsonul PITEȘTI-SLATINA-CRAIOVA. Finanțarea se va face prin PNRR pentru reparații la infrastructura feroviară (Quick Wins).
Lucrările au ca principal scop eliminarea restricțiilor de viteză pe mai multe sectoare de cale ferată cu o lungime însumată de peste 150 de km și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului). În următoarele 24 luni, constructorul român care a câștigat contractele la Regionala CF Craiova trebuie să înlocuiască, punctual, cu materiale noi o serie de elemente ale suprastructurii feroviare.
Reparațiile se fac pentru a readuce linia de tren la viteza proiectată, pentru creșterea volumului de transport, îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată; eliminarea costurilor datorate restricțiilor si limitărilor de viteză; diminuarea efectelor adverse asupra mediului; deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor și bunurilor; creșterea eficienței activității de operare și întreținere a rețelei de cale ferată din România.
Investiția vizează:
• Lot 18 Pitești – Pârvu, km 111+950 – 113+150
• Lot 19 Bradu de Sus – Costești, km 117+230 – 118+350
• Lot 20 Pârvu – Falfani, km 127+500 – 129+500
• Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130
• Lot 22 Stolnici – Hărșești, km 146+100 – 146+642
• Lot 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 – 150+900
• Lot 24 Balș – Spineni, km 220+850 – 224+850
• Lot 25 Spineni – Robănești km 224+850 – 227+850
• Lot 26 Stația Pielesti, km 235+550 – 235+700