Autoritățile din Olt se declară pregătite pentru a face față primei ninsori

191

Firmele care se ocupă de deszăpezirea drumurilor locale, județene și naționale au pregătit utilajele cu care vor interveni pentru a ține drumurile deschise circulației și au deja stocuri de material antiderapant. Deși nu s-a încheiat licitația pentru a stabili firma care va avea grijă de buna desfășurare a circulației pe timp de iarnă pe Drumul Expres 12, Secția Olt a Drumurilor Naționale va interveni cu utilajele proprii pentru a nu ține sectorul de drum deschis traficului rutier.

Administrația slătineană este pregătită pentru a face față efectelor iernii, fie că vorbim de stratul de omăt sau de polei. Firma care se ocupă de înlăturarea acestor efecte are utilajele pregătite, dar și parte din materialul antiderapant necesar. ,,În acțiunile de deszăpezire vor fi implicați peste 100 de angajați și mai multe tipuri de utilaje: 8 cu lamă și sărăriță, 11 cu lamă, 2 utilaje și 3 autospeciale pentru transport material antiderapant, o motofreză zăpadă mare și 5 motofreze zăpadă de pe trotuar,, declară Alexandru Berechet, viceprimar Slatina.

Problemele cauzate de manifestările vremii pe timp de iarnă pe cei aproximativ 1100 de kilometri de drumuri județene vor fi administrate de trei firme în cadrul unui contract multianual. Pentru o cât mai bună intervenție, suprafața județului a fost împărțit în patru sectoare.

Conducerea Secției Olt a Drumurilor Naționale dă asigurări că sectoarele de drumuri naționale de pe raza județului Olt vor fi menținute la negru. Pentru atingerea acestui deziderat, utilajele cu care vor intervenii firmele care se ocupă au fost puse la punct, unele ajungând deja în bazele de intervenție. Există, dau asigurări specialiștii, și un stoc de material antiderapant suficient de mare pentru a face față deszăpezirii timp de o lună. Potrivit șefului Secției Olt a DN, Adrian Motorga, primele zece urilaje de la prestatori au intrat deja în baze, iar în privința stocurilor la finele acestei luni se va atinge 75% din stocul care este necesar prin planul de iarnă.

Se va interveni, în caz de nevoie, și pe cei 40 de kilometri de drum expres chiar dacă licitația în urma căreia urmează a se stabili firma care va avea grijă de buna circulație pe acest tronson nu s-a încheiat. Pentru un trafic în siguranță se va interveni cu utilajele proprii aule instituției care gestionează sectorul de drum expres.