eMAG, amendat cu 50.000 de lei de Black Friday în urma unor abateri constatate de ANPC

75

Firma eMAG a fost amendată cu 50.000 de lei pentru abateri constatate de Comandamentul Special Black Friday al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Astfel, pe site nu erau informaţii privind durata promoţiilor, făcând astfel dificilă verificarea preţului cel mai mic din ultimele 30 de zile.

ANPC a anunțat că a sancționat eMAG cu amendă contravențională de 50.000 de lei, după ce a constatat o serie de abateri legate de data de început a promoțiilor.

„Comandamentul Special Black Friday – structura creată în premieră, în acest an de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – a controlat platforma operatorului economic Dante Internațional SA (www.emag.ro), după aceeași metodă, prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerțul online (reduceri, promoții)”, se arată într-un comunicat transmis de ANPC luni dimineață.

Au fost constatate următoarele abateri:

– pe pagina de prezentare a produselor, lângă preţul de referinţă (“preţul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: „Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

– Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

„Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat  cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic”, a transmis, luni, ANPC.

Retailerul online eMag spune că aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați.