Profesoare din Slatina, desemnate „Creatori de educație”. Ministerul le premiază pentru bune practici în învățământ

3360

Printre cele 30 de cadre didactice (învățământ gimnazial) din țară care au o contribuție remarcabilă în creșterea atractivității școlii, insuflându-le elevilor bucuria de a învăța, de a înțelege și de a descoperi lumea în care trăim, desemnate premiantele Selecției Naționale de bune practici în educație „Creatori de Educație”, ediția 2021, se numără și două profesoare din județul Olt. Ambele activează la Școala Gimnazială ,,Ștefan Protopopescu” Slatina.

Selecția Națională de bune practici „Creatori de Educație”, desfășurată în cadrul proiectului CRED a ajuns la a treia ediție, luna septembrie marcând anunțarea câștigătorilor acestui an. În Generația 2021 a Creatorilor de Educație, din cei peste 170 de finaliști din toată țara, veritabile modele de bune practici educaționale, au fost votate de public și evaluate de o comisie națională formată din experți în domeniu, 50 de câștigători ai selecției de anul acesta: 20 de cadre didactice învățământ primar și 30 învățământ gimnazial.

Printre câștigătorii din învățământul gimnazial se numără și două profesoare din județul Olt: Mihaela Pirnă și Mihaela Mincă, ambele de la Școala Gimnazială ,,Ștefan Protopopescu” Slatina, prima și director al unității de învățământ.

Prof. Mihaela Pirnă a câștigat cu proiectul ,,Micii programatori”. În cadrul activităților de la clubul de robotică ,,Micii programatori”, elevii claselor IV-VII descoperă modalități de a combina cunoștințele acumulate în timpul școlii pentru a rezolva problemele date într-un mod cât mai creativ și o alternativă atractivă de învățare a noțiunilor și conceptelor predate în cadrul disciplinelor de studiu . Concret, copiii construiesc roboței din piese LEGO distractivi cu motoare și senzori. Acestea sunt apoi programate cu ajutorul soft-ului interactiv să execute diverse mișcări și sarcini, iar hub -ul inteligent pe care se descarcă programele prin Bluetooth face ca modelul să se miște complet independent. Copiii sunt motivați să rezolve provocări științifice din viața reală prin însușirea unor noțiuni de inginerie, știință, tehnologie și programare, toate acestea prin experiențe și investigații practice. Participarea la diferite activități demonstrative, concursuri din domeniu îi incită pe copiii, pe de o parte, să identifice probleme reale ale societății, să caute soluții pentru rezolvarea acestora și să pună în practică modele originale, iar pe de altă parte, să-și prezinte creațiile, ca soluții ale viitorului, în fața unui public foarte exigent.

În cadrul proiectului prof. Mihaela Mincă- ,,Educație pentru secolul XXI, elevii au avut de realizat o situație pe care o pot întâlni în viață. Metoda proiectului a fost îmbinată cu investigația pentru a mări eficiența învățării . Elevii au fost împărțiți pe grupe coordonate de un lider, iar fiecare elev a avut un rol bine definit, astfel rezultatul final a fost finalizat ca urmare a colaborării. Fiecare grupă și ales un nume reprezentativ și fiecare elev a avut un rol bine definit: un fotograf, un purtător de cuvânt, un responsabil cu centralizarea datelor, un responsabil cu realizarea prezentării PPT, un responsabil cu realizarea schematică a situației problemă pe foaia de flipchart. Produsul final a fost prezentat în fața clasei, dar și colegilor profesori, într-un schimb de experiență. Succesul activității a reieșit din centralizarea impresiilor, dar și a notelor obținute ulterior.

Anul trecut, printre câștigători s-a numărat și Cristina Nicolăiță, profesor de fizică la Școala Gimnazială ”Gheorghe Magheru” Caracal, care a participat cu proiectul Fizica de acasă. Județul Olt se mai poate lăuda cu încă doi „Creatori de Educație”, desemnați în 2019: Sorina Iacob și Eugenia Vlad- Școala George Poboran Slatina.

Activitățile finaliste ale tuturor celor trei ediții „Creatori de Educație”, din anii 2019, 2020 și 2021, sunt promovate ca modele de bune practici prin intermediul platformei dedicate www.creatorideeducatie.ro Astfel, fiecare cadru didactic din învățământul preuniversitar primar sau gimnazial are posibilitatea de a găsi inspirația necesară pentru a identifica, dezvolta sau valorifica modele de predare optimă.