Expresul ce va conecta Oltenia la rețeaua rutieră europeană de transport, pe bani europeni

500

Veste bună pentru toate localitățile Olteniei: drumul de mare viteză Calafat-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Lugoj ce va lega Oltenia de Banat și de Europa Centrală ar putea fi realizat pe fonduri europene. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că a depus spre finanțare proiectul privind realizarea studiului de fezabilitate.

Județele Olteniei vor fi poziționate pe coridorul de conectivitate Oltenia-Banat care se suprapune coridorului european Orient East-Med ce unește Europa Centrală cu porturi de la Marea Nordului, Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană. Acest lucru se va realiza prin implementarea proiectul de infrastructură Craiova- Lugoj. Drumul expres se află la stadiul studiului de fezabilitate, pentru care s-au accesat fonduri europene.

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 16.07.2021, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru “Drum de mare viteza Craiova-Drobeta Turnu Severin-Lugoj” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1 – Îmbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operațiunea- Cresterea mobilitaþii pe reþeaua rutiera TENT centrala”, a anunțat CNAIR.

Valoarea totală a proiectului este de 130,220,945.91 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 93,295,889.70 lei, 15% contribuția proprie 16,463,980.54 lei, restul de 20,461,075.67 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 27 luni.

Viitorul drum expres între Craiova şi Lugoj va face legătura cu Coridorul IV, dar va asigura și facilităţi suplimentare de transport privind capacitatea de navigabilitate a Dunării.