Poliția de Frontieră Română este pregătită să asigure verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale adoptate la nivelul UE începând de azi, când portalul de unde pot fi descărcate a fost lansat. Autoritățile vamale au primit mai multe echipamente pentru verificarea codurilor QR de pe certificatele digitale de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale în România.
Certificatul digital UE privind Covid poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare altă țară a Uniunii Europene, atât în format digital cât și tipărit pe hârtie. Verificarea autenticității actului este verificată de Poliția de Frontieră la intrarea în țară.
În acest sens, autoritățile vamale au primit din partea Serviciului de Telecomunicații Speciale în România, echipamentele necesare pentru verificarea codurilor QR de pe certificatele digitale.
În acest moment, „pașaportul digital Covid” nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, dar simplifică destul de mult călătoriile în condițiile pandemiei.
„Reamintim că certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecțiune sau cele ce dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, într-o modalitate operativă.
Menționăm faptul că, în conformitate cu prevederile legale, nu se vor reține nici un fel de date sau informații din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliției de Frontieră Române sau prin aplicația mobilă de verificare ’’CoronaScan’’ (aplicație destinată verificării certificatelor prin scanarea codului QR de pe acestea)”, declară Poliția de Frontieră Română.
Platforma care emite certificatele digitale Covid a fost activată de astăzi, iar în primele ore de la lansare s-au emis peste 100.000 de certificate.