Dacă tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova Pitești- Balș- Valea Mare, cu cele două variante ocolitoare Balș și Slatina și noul pod peste râul Olt se poate lăuda cu lucrări aproape de finalizare și darea în folosință anul acesta, pe tronsonul 1 Craiova- Balș lucrurile nu stau tocmai bine. Constructorul a anunțat amânarea finalizării.
Constructorul italian al primului tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești a anunțat amânarea finalizării lucrării Craiova- Balș cu un an. Reprezentantul firmei Tirenna Scavi, Davide Pes, dă vine pe unele autorizații de construcţie, deși amânarea era previzibilă, dat fiind ritmul de melc al lucrărilor. Pe 10 iunie, Asociația Pro Infrastructură acuza evoluția dezamăgitoare a lucrărilor și solicita antreprenorului ca în cel mai scurt timp posibil să-și mărească mobilizarea semnificativ, arătând că a fost semnată și ultima autorizație de construire, pe aproximativ 3,3 km din totalul de 17,7km
La polul opus se situează constructorul român Dorin Umbrărescu privind construirea tronsonului 2 Balș- Valea Mare, deși lucrarea este de o complexitate mult mai mare, incluzând centurile ocolitoare ale Slatinei și Balșului, dar și construirea unui nou pod peste râul Olt. Cu toate acestea, mobilizarea este exemplară, lucările sunt aproape de finalizare și se anunță darea în folosință a tronsonului anul acesta.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat public ultimele imagini filmate pe tronsonul ce traversează Oltul pe 28 iunie, fiind realizate activități de așternere covor asfaltic, lucrări de terasamente, lucrări specifice la poduri, pasaje și podețe.