Alro Slatina înregistrează o ușoară redresare după primul trimestru al anului

833

Îmbunătățirea vânzărilor, creșterea prețurilor la aluminiu și reducerea consumului de energie au făcut ca Alro Slatina, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, să anunțe după primul trimestru al anului o redresare, reușind o reducere a pierderilor cu 56% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Efectele pandemiei încep să se estompeze, iar agenții economici să se redreseze. Este și cazul Alro Slatina, care și-a diminuat pierderea netă la 62 milioane RON, în T1 2021 de la 110 milioane RON în T1 2020. Compania a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 744 milioane RON în T1 2021, în contextul unei economii globale încă afectată de pandemia de coronavirus și vânzări mai mari cu 4,4% în T1 2021 față de perioada similară a anului trecut.

„În primele trei luni ale anului 2021, am asistat la o ușoară redresare a mediului de afaceri internațional, nivelul cererii intrând într-o tendință ascendentă, în timp ce prețul aluminiului a continuat să înregistreze cotații mai mari. Această situație s-a reflectat în valori mai bune ale vânzărilor pentru ALRO, care au atenuat parțial contextul dificil pentru segmentele de bauxită și alumină și, astfel, Grupul ALRO a înregistrat un EBITDA pozitiv de 33,5 milioane RON. Mai mult, în primul trimestru al anului 2021 ne-am continuat programul de investiții pentru reducerea consumului de energie și a costurilor totale de producție, împreună cu implementarea planului nostru anti-criză de control al costurilor, care vizează creșterea economiilor și optimizarea operațiunilor. Astfel, am atins nivelul de 100 de cuve de electroliză modernizate cu tehnologia AP12LE și acest proiect raportează deja consumuri specifice de energie mai mici decât estimările inițiale. Toate aceste măsuri ne-au ajutat să rămânem pe deplin operaționali și să ne menținem competitivitatea în ciuda acestor vremuri dificile cu care se confruntă economia mondială ”, a declarat Marian NĂSTASE, Președintele Consiliului de administrație ALRO.

Creșterea vânzărilor de aluminiu primar a fost determinată de segmentul de sârmă care a înregistrat o creștere de peste 1.300 de tone. Aluminiul prelucrat a înregistrat, de asemenea, o creștere de 4% a volumului vânzărilor față de T1 2020, determinată de cele două sectoare de mai sus, dar și ca urmare a tarifelor antidumping impuse de UE asupra produselor de aluminiu din China.

ALRO a rămas, în primul trimestru al anului 2021, un jucător important și a reușit să încheie noi contracte atât pentru plăcile tratate termic, cât și pentru cele netratate termic, la un nivel rezonabil care a atenuat parțial ponderea mai mică a cererii generată de sectorul aeronautic în T1 2021.

Investițiile au reprezentat un element cheie în primul trimestru al anului 2021 și principalul proiect al companiei, AP12LE, a continuat, în ciuda provocărilor cu care s-au confruntat furnizorii implicați în acest proiect complex. Astfel, la 31 martie 2021, ALRO a ajuns la 100 de cuve de electroliză modernizate cu această tehnologie inovatoare de la demararea acestui proiect, cu 22 de cuve suplimentare care au fost puse în funcțiune în primul trimestru al anului 2021, în timp ce alte 22 erau într-un stadiu avansat de modernizare. Pe lângă acestea, Vimetco Extrusion, filiala din aval a ALRO, va investi aproximativ 10 milioane EUR într-o linie complet nouă de extrudare a profilelor din aluminiu, un proiect estimat că va fi pus în funcțiune până în septembrie 2022. Noua linie de extrudare de 7’’ este echipată cu tehnologia necesară pentru a funcționa cu o intervenție umană redusă, întregul proces fiind automatizat și având unul dintre cele mai mici consumuri de gaz de pe piață.