Polițiștii și jandarmii acționează în gările din Olt în cadrul campaniei ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!”

149

Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au organizat activități în cadrul campaniei de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare.

Pentru că zeci de adolescenți au suferit, în ultimii ani, la nivel naional, accidentări grave după ce s-au urcat pe tren pentru a-și face fotografii, oamenii legii atenționează că acoperișul unui vagon de tren nu este un loc de joacă, arcul electric nu poate fi evitat, iar electrocutarea la 27.000 de volți poate fi o condamnare la moarte. Cu scopul de a-i determina pe adolescenți și tineri să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalități, Biroului Siguranță Școlară, Poliției Transporturi Feroviare, împreună cu jandarmi olteni au desfășurat activități în stațiile C.F.R. din localitățile Slatina, Caracal, Drăgănești-Olt și Piatra-Olt.

,,Polițiștii au îndemnat tinerii și persoanele prezente în stațiile C.F.R. să adopte un comportament responsabil, astfel încât să fie evitate situații tragice. Totodată, au fost oferite flyere realizate în cadrul campaniei, persoanele fiind îndrumate să scaneze codul QR imprimat pe acestea pentru a viziona un clip care prezintă sugestiv efectele electrocutării prin expunerea la rețeaua de înaltă tensiune din zona căilor ferate.,, declară subcomisar de poliție Alexandra Dicu, purtătorul de cuvânt al IPJ Olt.

Campania ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” se desfășoară la nivel național și a fost prelungită până la finele lunii ianuarie a anului viitor. Pe parcursul acesteia, un vagon de călători personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj) va fi atașat trenurilor care circulă în țară, pentru a transmite mesajul preventiv.

Pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la public, a fost realizat un material video care poate fi accesat la următorul link: https://youtu.be/arvB7yU-XEM