Se lucrează în ritm alert la Drumul Expres Craiova-Pitești, tronsonul 2 ce ponește de la limita județului Olt cu Dolj și traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare. Cele două centuri ocolitoare- Balș și Slatina vor fi gata înainte de termenul din contract – decembrie 2021, a anunțat ministrul Transporturilor.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat duminică la Digi24 că are vești bune pentru șoferii români și a enumerat mai multe proiecte de infrastructură rutieră care vor fi inaugurate până la sfârșitul acestui an. Printre acestea, și centurile ocolitoare Slatina și Balș, părți ale Drumului Extres Craiova- Pitești.
„(…) drumul expres Craiova-Pitești, cu tronsonul 2, cu cele două variante ocolitoare, de la Balș și de la Slatina, 41 de km, în acest moment au un progres fizic de peste 55 la sută. Și aici vorbim despre un constructor român, la fel ca și la Râșnov-Cristian, și la varianta ocolitoare Bacău este același constructor, care a reușit să depășească progresul fizic din contract și va termina această lucrare, cu cele două centuri ocolitoare, Balș și Slatina, înainte de termenul stabilit în contract, și anume decembrie 2021”, a arătat Lucian Bode.
Prin execuția Lotului 1 al Drumului Expres se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.
Deja la lotul 1, Tronsonul 2, ce traversează localitățile Balș, Bârza și Piatra Olt, la varianta de ocolire a Balșului, săptămâna trecută s-a început asfaltarea, fiind turnat primul strat de asfalt pe drumul de legătură cu comuna Voineasa.
Lotul 1 (18,5 km) cuprinde Varianta de ocolire BALȘ, are o lungime de 18,5 km, viteza de proiectare: 120 km/h și patru benzi de încadrare.
Principalele Poduri si Pasaje:
- Pod la km 22+410 peste raul Oltet – lungime: 550 m
- Pod la km 24+260 peste paraul Gengea – lungime: 30 m
- Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 – lungime:135 m
- Pod la km 30+015 peste paraul Birlui – lungime: 405 m
- Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m
- Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest – lungime: 78m
- Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m
- Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.
Lucrările la centura Slatinei presupun și construirea a nu mai puțin de 7 poduri, dintre care unul nou peste râul Olt.
Tronsonul 2 – Lotul 2, cu varianta de ocolire SLATINA, are o lungime de 21.35km. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Principalele Poduri si Pasaje:
Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes – lungime: 40 m
Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara – lungime: 40 m
Pod la km 44+510 peste raul Olt – lungime: 1690
Pod la km 47+875 peste paraul Milcov – lungime: 405 m
Pod la km 48+710 peste Calea Ferata – lungime: 112 m
Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m
Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m
Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta
Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.