Elevii unui liceu din Olt învață meserie la locul de muncă. Proiectul este finanțat cu bani europeni

1351

Zeci de elevi de la Liceul Tehnologic ”Matei Basarab” Caracal învață cum să facă tranziția de la școală la viața activă, punând încă din timpul cursurilor școlare bazele meseriei pe care și-au ales-o și învățând la locul de muncă să aplice teoria în practică. Stagiile de pactică se derulează prin intermediul unui proiect cu finanțare europeană.

Un nou proiect cu finanțare europeană menit să aducă pe piața muncii nu doar absolvenți cu diplomă, ci buni meseriași, se derulează la Liceul Tehnologic ”Matei Basarab” Caracal, unitate școlară ce funcționează de peste 45 de ani și care pregătește pentru piața muncii mecanici, instalatori, coafori, viitorii angajați în turism și alimentație publică, comerț și servicii, design vestimentar.

Foto: conferința online de deschidere a proiectului

,,Proiectul ”Stagii de practică performante pentru elevii din Regiunea Sud-Vest Oltenia facilitează dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale elevilor în cadrul stagiilor de practică și asigură orientarea lor în carieră și tranziția de la școală la viața activă. Liceul Tehnologic ”Matei Basarab” Caracal reprezintă unul din beneficiarii direcți ai proiectului. Proiectul cu o durată de 24 de luni de implementare s-a lansat în 15.09.2020. Conferința de deschidere a avut loc online prin utilizarea aplicației deconferințe ZOOM în data de 1 ocombrie. Proiectul facilitează dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale elevilor în cadrul stagiilor depractică și asigură orientarea lor în carieră și tranziția de la școală la viața activă. Grupul țintă total al proiectului este reprezentat prin 200 de elevi din care 80 de elevi aiLiceului Tehnologic ”Matei Basarab” și 120 de elevi ai Colegiului Tehnic Energetic Craiova.,, explică directorul liceului, Marina Samiee.

Proiectul este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 1014-2020 și este implementat de către asociația ”Societatea de cercetare în leadership, management, marketing și cultură organizațională” în calitate de beneficiar. Valoarea proiectului este de 1,79 milioane lei, din care  1,52 contribuția UE.