Tronsonul 2 al Drumului Expres cu centurile Balș și Slatina, deschise traficului în acest an- spune ministrul Transporturilor. Constructorul: promisiune fantezistă

3610

Tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești, ce cuprinde și variantele ocolitoare ale Balșului și Slatinei, se află pe lista prezentată public de către ministrul Transporturilor cu cei 120km de șosea de mare viteză ce ar putea fi date în traffic în acest an. Promisiunea lui Lucian Bode nu este însă susținută și de către constructor care o crede una fantezistă având în vedere subfinanțarea proiectului în bugetul 2020.

România ar putea avea anul acesta 120 kilometri noi de șosea de mare viteză, conform estimărilor ministrului Transporturilor Lucian Bode. Pe lista cu  autostrăzile care ar putea fi date în trafic în 2020 figurează și tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești. „Lucrările merg foarte bine pe Drumul Expres Craiova – Pitești, în special pe tronsonul 2, care are în componență pe cei 40 de kilometri centurile Balș și Slatina, solicitate foarte mult de către investitorii din zonă, în special compania Ford care are mari probleme cu livrarea din cauza blocajelor în trafic”, a declarat ministrul Bode.

După ce a văzut bugetul, constructorul se arată însă sceptic, declarând că promisiunea guvernanților este una fantezistă. ʺDrumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).ʺ, a transmis Asociația Pro infrastructură, nemulțumită de subfinanțarea proiectului prin bugetul din acest an.

Ordinul de începre a lucrărilor la acest tronson a fost dat în noiembrie 2019.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare. Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Lotul 1 (18,5 km) – cu Varianta de ocolire BALȘ  – traversează în județul Olt teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza și Piatra Olt. Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane Euro fără TVA

Lotul 2 (21,35 km) – cu Varianta de ocolire SLATINA – se întinde intre km 36+200– km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare. Operatorul economic care va realiza proiectarea și executia Tronsonului 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMÂNIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.