Angajații IAC Balș predau cheile și participă la ultima petrecere. Fabrica se ÎNCHIDE

1629

Săptămâna viitoare, ultimii angajați ai IAC Balș sunt așteptați la serviciu pentru a preda cheile și legitimațiile și a semna contractele de încetare a activității. Ei vor participa la ultima întâlnire.

După 8 ani, filiala de la Balş a grupului de afaceri luxemburghez International Automotive Components (IAC), al treilea furnizor de componente şi sisteme auto din lume, părăsește România. Cei 226 de salariați au fost prinși în acțiuni de disponibilzare treptată în ultimele luni, trebuind să se decidă asupra uneia dintre variantele oferite de conducerea fabricii. Săptămâna viitoare, ei se vor prezenta pentru ultima dată la serviciu.

În 2011, destinul micului orășel de pe malul Oltețului se schimba, câteva sute de locuitori ai urbei sau din localitățile învecinate găsind de lucru la IAC- International Automotive Components Group care investea circa 58 mil. Euro pentru a produce planşe de bord, panouri de portiere, capitonaje de plafon şi diverse garnisaje destinate Ford Motor Company, câțiva ani mai târziu principalul client devenind Jaguar, iar o parte din componentele auto lucrate la Balș ajungând și la Volvo, Land Rover, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Rolls-Royce, Opel, Saab, Mercedes-Benz, Smart, BMW, Mini, Toyota, Suzuki, Renault-Nissan, Hyundai, Honda, Volvo Trucks, Renault Trucks, Scania, MAN, DAF şi Daimler Trucks.

Încă din primăvară, conducerea și-a anunțat angajații că fabrica se va muta în zona Cehia- Slovacia, acolo unde se intenționează să fie, de altfel, relocate și alte fabrici din Europa. Activitatea fabricii a ajuns acum la final, fiind disponibilizați ultimii 226 de angajați. Ei au fost anunțați de către conducere că sunt așteptați, pentru ultima dată, săptămâna viitoare. Astfel, miercuri, 18 decembrie, vor semna încetarea contrcatelor de muncă și vor preda legitimațiile și cheile vestiarelor, urmând ca a doua zi să participe la ultima petrecre organizată de IAC pentru angajații săi.