Elevii din clasa a VII-a vor studia religia- cultul ortodox după un manual scris de patru profesoare de gimnaziu din Olt. Este vorba de manualul editat de „Litera”, elaborat de cadre didactice ce predau religia la școlile Studina, nr.2 Caracal și „Mihai Eminescu” Corabia.
Începând cu anul școlar 2019‑2020, în școlile românești există primele manuale de Religie – Cultul Ortodox, pentru clasa a VII‑a, de după anul 1989. În cadrul licitației publice din acest an au fost declarate câștigătoare trei manuale, care au fost avizate și de Patriarhia Română, editate de Litera, Corint și Editura Didactică și Pedagogică.
Pentru Editura Litera, autoarele manualului sunt patru profesoare de religie din Episcopia Slatinei și Romanaților: Mihaela-Maria GUICIN (Școala Gimnazială Studina), Florina-Despina MIHALĂ (Școala Gimnazială Studina), Mioara DOBRE (Școala Gimnazială Nr. 2 – Caracal) și Elena ISPAS (Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” – Corabia).
„Autoarele, cadre didactice cu o bogată experiență didactică și pedagogică, profesori metodiști, responsabili de cerc pedagogic, creatoare de resurse educaționale deschise, propunătoare de subiecte pentru olimpiade și concursuri școlare, au reușit să realizeze un material foarte bun, modular. Activitățile de învățare prezentate în manual au fost folosite „experimental” la orele de curs cu proprii elevi. Învățarea prin descoperire, jocurile didactice, jocurile de rol, utilizarea frecventă a metodelor și tehnicilor moderne, activ-participative, exercițiile interactive, grafica utilizată, sunt cele ce vor contribui la sporirea atractivității și la dinamizarea orelor de Religie. Modalitățile de evaluare propuse în manual sunt diferite pentru fiecare unitate de învățare. Ne este propusă „o altfel de evaluare”, prin care se evită presiunea testelor clasice, astfel încât, fiecare să lucreze relaxat, în ritmul propriu. În mod intenționat autoarele nu propun si nu impun punctaje și oferă posibilitatea fiecărui profesor de a face acest lucru, în funcție de particularitățile colectivului de elevi. Una dintre temele de evaluare este un subiect propus pentru olimpiadă, astfel încât, cei care doresc să participe la acest tip de concurs școlar să fie familiarizați cu tipul de bareme și notare. Prin modalitatea sa de concepere, prin numeroasele elemente inovative, acest manual va răspunde nevoilor elevilor, profesorilor, părinților, aducând un plus de valoare în formarea religios-morală a tinerilor.”, explică inspectorul școlar pentru Religie-Arte al IȘJ Olt, Cristina-Ionela Boruz.