Proiectul „Fiecare copil merită o poveste”, lansat și în Olt. Educatorii și bibliotecarii, convocați la prezentarea programului – pilot

60

„Fiecare copil merită o poveste” este un program pilot de stimulare a lecturii în grădinițe și acasă și de dezvoltare a vocabularului, ce se adresează cu precădere copiilor din zone rurale și profesorilor lor, la nivel național. Până la finele anului, programul va ajunge în fiecare dintre județele țării, pe 7 martie realizatorii programului- OvidiuRo și IȘJ Olt prezentând programul în județul nostru.

Lansat de OvidiuRo în septembrie anul trecut, programul pilot „Fiecare copil merită o poveste” aduce un set de intervenții care se adresează zonelor defavorizate din fiecare județ: traininguri pentru profesorii de învățământ preșcolar, „Prima Carte” pentru copiii care nu au acasă nici măcar o carte, materiale educaționale de calitate pentru profesori și centre de bibliotecă pentru cele mai defavorizate grădinițe rurale, precum și dezvoltarea Rețelei Naționale a Profesorilor pentru Literație Timpurie.

Până la finalul anului 2018, programul a ajuns în 12 județe, cu un total aproximativ de 20.000 de preșcolari care au primit o carte pentru acasă și peste 100 de grădinițe care au primit un centru de lectură – GrădiBiblioteca. Iar obiectivul acestui an este de a ajunge în toate județele țării.

În Olt, programul va fi prezentat educatorilor și bibliotecarilor din județ pe 7 martie, întâlnirea organizată de reprezentanții asociației și IȘJ Olt fiind organizată la Colegiul Tehnic Alexe Marin Slatina.

În acest an, prin acest program se urmărește: formarea a 1000 de profesori – resursă care să disemineze către colegii lor (circa 20.000), prin sesiuni de formare, metode de învățare centrate pe copil și pe dezvoltarea literației; echiparea profesorilor cu materiale educaționale; să ofere „Prima Carte” unui număr de 80.000 de copii; să ofere unui număr de 400 de profesori centre de bibliotecă ce conțin un raft de cărți prietenos, de înălțimea copiilor, în care cărțile sunt expuse frontal, oselecție de cărți ilustrate potrivite vârstei și adaptate noului curriculum și câte un exemplar al unei cărți din bibliotecă pentru fiecare copil din grupă; să dezvolteRețeaua Națională pentru Literație Timpurie, o comunitate de profesori motivați care lucrează cu copii din familii defavorizate și care împărtășesc practici adecvate, fotografii, idei și experiențe în grupuri mici sau online; profesori ce se reunesc, o dată pe an, în cadrul unor evenimente dedicate prin care este recunoscut, așa cum se cuvine, rolul profesorului pentru învățământ preșcolar.