Rușii VÂND Alro Slatina

1740

84, 2% deține Vimetco din Alro Slatina, combinatul de aluminiu cel mai mare din sud-estul Europei, iar rușii s-au decis să renunțe la o parte din acțiuni. Anunțata reducere a participației a devenit astăzi oficială, compania înștiințând Bursa de Valori.

„Alro S.A. anunţă astăzi că acţionarul său majoritar, Vimetco N.V. şi Conef S.A. (împreună “Acţionarii vânzători”) intenţionează să lanseze o ofertă publică de vânzare pentru acţiunile Companiei (“Oferta”)”, arată un comunicat al Alro.

Acționarul majoritar Vimetco N.V., controlată de către oligarhul Vitali Machitsk, deține la acest moment 84,1898% din capitalul social al Alro, opțiunea strategică pentru reducerea participației deținută în compania slătineană fiind analizată de ceva vreme.

Vânzători intenţionează să ofere acţiuni Alro către investitorii instituţionali şi investitorii de retail din România şi investitorilor eligibili din afara României. Cele două companii nu au precizat însă mărimea pachetului de acţiuni pe care vor să îl scoată la vânzare, dar nici preţul acestora.

 „Aceasta este o veste foarte bună pentru Alro. Alro a devenit un jucător cheie pe piaţa globală a aluminiului, cu un istoric puternic, cu scală şi prezenţă internaţională.”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Alro, iar Gheorghe Dobra, director general al Alro, a transmis: „Modelul nostru integrat pe verticală, care presupune să avem control asupra fiecărei etape a producţiei noastre, este un atu puternic al Alro. Am implementat activ o strategie pentru a creşte accesul nostru la industrii sofisticate, care solicită aluminiu procesat care să respecte standarde tehnice foarte specializate. Suntem mândri că producători precum Airbus apeleaza la Alro pentru produse din aluminiu care sunt de cea mai înaltă calitate!”.

Alro, companie cu 2501 angajați și 53 de ani de producție pe piață, deține o serie de mine de bauxită în Sierra Leone, în vestul Africii. Bauxita extrasă de aici este rafinată la Alum Tulcea, unitate deținută tot de către Alro, apoi transformată în aluminiu la Slatina, prin electroliză și transformat în componente pentru Airbus sau diverși producători auto.