Traficul din Balș, pe masa Transporturilor. Un senator de Olt îl ia la întrebări pe ministrul Șova cerând PASAJE SUBTERANE

2711
imagine cu rol ilustrativ, arhivă

Cum până la realizarea Drumului Expres care să rezolve problema traficului în zona Balșului mai este cale lungă, proiectul abia fiind printre aplicaţiile de finanţare pe care Ministerul Transporturilor le transmite Comisiei Europene, problema tranzitării orașului de pe malul Oltețului cu viteza melcului rămâne nerezolvată. Senatorul de Olt Siminica Mirea, căreia i se datorează și amplasarea separatoarelor de sens, l-a luat la întrebări pe ministrul Transporturilor, solicitând realizarea câtorva pasaje subterane.

Ca să tranzitezi Balșul cu autovehiculul, trebuie să te înarmezi cu multă răbdare și să pleci spre destinație mai devreme decât ora planificată cu cel puțin o oră. Și asta dacă ai noroc să prinzi coada de mașini de la intrarea în oraș și nu de la Saru pe sensul Slatina- Craiova! Cum de cele mai multe ori cei 5 km se efectuează cu viteze de doar 4,5- 10km/h, nervii șoferilor sunt întinși la maximum. Iar situația nu pare să se rezolve prea curând, mult-așteptata variantă de ocolire promisă odată cu realizarea Drumului Expres Craiova- Pitești fiind departe de a a fi gata în anul 2020, din moment ce abia acum proiectul se află printre aplicaţiile de finanţare pe care Ministerul Transporturilor le transmite Comisiei Europene.
Senatorul de Olt Siminica Mirea, același parlamentar care a făcut numeroase demersuri către colegi și guvernanți până ce au fost amplasate separatoarele de sens în zona Saru și în zonele periculoase unde au fost înregistrate multe accidente grave soldate cu decese, se apleacă acum asupra problemei decongestionării traficului în urbea lui Petre Pandrea. Parlamentarul a adresat o întrebare pe această temă ministrului Transporturilor, Lucian Șova, aducându-i la cunoștință faptul că „Blocajele rutiere întâlnite în trafic au o frecvență din ce în ce mai ridicată. Timpii de așteptare cresc de la zi la zi, iar absența soluțiilor paralizează orașul Balș. Practic, acest centru urban, situat în extremitatea vestică a județului Olt, este traversat longitudinal de DN65 (DE574). Există o stare acută de disconfort atât pentru locuitorii orașului, nevoiți să își planifice activitățile curente în funcție de modul cum își permit să traverseze bulevardul central, zonă de drum european, cât și pentru cei care tranzitează orașul.Nu este o noutate, e o certitudine zilnică. Aici, în anumite perioade ale zilei, parcurgerea a cinci kilometri înseamnă chiar și o oră… Inadmisibil pentru o țară cu pretenții de civilizație europeană!”
Și tot senatorul Siminica Mirea vine și cu propunerea salvatoare: realizarea de pasaje subterane. „Din discuțiile purtate cu primarul orașului Balș, urmare a unor studii de oportunitate asumate de acesta, în calitate de reprezentant legal al comunității, realizarea a trei, patru pasaje subterane pietonale ar rezolva situația din Balș. Asta până când orașul va beneficia de o centură ocolitoare, parte a Drumului Expres Pitești-Slatina-Craiova. Indicatorii de sănătate publică din zona Balșului, gradul de poluare, sunt argumente ale situației de urgență a unui proiect cum este cel sugerat să intre în agenda dumneavoastră, pe lista de priorități. Soluțiile tehnice trebuie să rămână în seama specialiștilor! Decizia politică, administrativă în același timp, este la dumneavoastră, domnule ministru. Balșul are dreptul să devină un oraș normal, și până la demararea lucrărilor la ceea ce pare a fi Drumul Expres Pitești-Slatina-Balș-Craiova!”, arată parlamentarul oltean.
Ideea variantei ocolitoare a Balșului nu este una de ieri- de azi, însă de fiecare dată s-au găsit piedici. Primul proiect pentru o rută ocolitoare prin nord, prin comuna învecinată Bobiceşti, întocmit de comunişti şi preluat de primarul care conducea oraşul în 1997, nu s-a pus în practică. A doua variantă a fost construirea unei centuri ocolitoare pe fonduri PHARE, prin sud, pentru care s-a făcut chiar studiu de fezabilitate. A treia variantă, în 2009, componentă a proiectului Drum Expres Piteşti – Craiova a mers ceva mai departe-măsurători, identificarea proprietarilor de pe raza localităţilor Bobiceşti, Bârza, Balş şi Voineasa care urma să fie expropriaţi, stabilirea trecerilor peste Olteț. A patra variantă, în 2015, a ajuns până la stabilirea termenelor pentru licitații. Acum realizarea Drumului Expres dă din nou speranțe bălșenilor. Însă până atunci trebuie găsite soluții urgent, iar varianta propusă de senatorul Mirea este una bună de luat în calcul de către guvernanți.