Elevii olteni învaţă fizica prin investigaţii şi experimente. Profesorii, îndrumaţi să-şi schimbe modul de predare

204

Judeţul Olt se numără printre cele 7 judeţe din ţară în care peste trei sferturi dintre profesori au fost formaţi să predea la clasă fizica altfel, pe înţelesul elevilor.

Între 75 – 100% este nivelul de implementare în judeţul Olt a proiectului “Fizica Altfel” derulat de Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale la nivelul întregii ţări, judeţul nostru fiind lider alături de Bistriţa Năsăud, Neamţ, Arad, Timiş, Hunedoara şi Călăraşi. Prin acest proiect, profesorii au fost îndrumaţi să-și schimbe modul de a lucra cu elevii, cu focalizare pe cercetare-inovare, un proiect derulat în urmă cu 7 ani.

Astfel, este reformat felul în care este predată fizică, considerată o materie „grea” și „plictisitoare” în școlile din România, prin introducerea unei metode noi- învățarea prin investigație, care le permite copiilor să găsească singuri explicațiile pentru fenomene și le dezvoltă gândirea critică, atenția, capacitatea de a lua decizii, de a lucra în echipă, de a-și evalua singuri rezultatele muncii și de a le îmbunătăți.

În Olt, cursurile au fost derulate în anii 2014, 2015 şi 2017, pentru un număr de 57 de profesori de fiyică, care predau după noul model pentru 1425 de elevi.

Iar anul trecut, a fost demarat şi programul „Chimia Altfel”, extinzând predarea prin metode inductive și la această materie.