Profesorii caracaleni învață de la străini cum să prevină abandonul școlar

306

Cadre didactice de la Colegiul Tehnic Matei Basarab Caracal, alături de colegi de la școli din Letonia, Lituania, Italia și Turcia, sunt parteneri în lupta cu abandonul școlar. Școala olteană este gazda acțiunilor proiectului în această perioadă.

Edilul Liviu Radu, participant la deschiderea proiectului la Caracal, alături de city-managerul orașului, Cristina Pencu și Toma Octavian Danut- șeful Serviciului Programe Strategii de Dezvoltare
Edilul Liviu Radu, participant la deschiderea proiectului la Caracal, alături de city-managerul orașului, Cristina Pencu și Toma Octavian Danut- șeful Serviciului Programe Strategii de Dezvoltare

În aprilie, trei cadre didactice de la Colegiul Tehnic ”Matei Basarab” au participat în Letonia la evenimentul de formare – învățare a cadrelor didactice din cadrul programului Erasmus + ”ITC for minimizing dropout”, în care unitatea de învățământ este implicată alături de școli din Letonia, Lituania, Italia și Turcia, învățând despre utilizarea noilor tehnologii și resurse informatice necesare la realizarea de materiale educaționale, ce pot fi folosite la clasă pentru a promova utilizarea TIC cu scopul de a spori motivația elevilor, pentru a le stimula interesul pentru învățare și pentru a reduce numărul de elevi care abandonează școala.

Acum a venit rândul școlii din România să fie gazda acțiunilor de schimb de bune practici, de învățare și cooperare, iar ieri a avut loc deschiderea oficială a evenimentului de formare pe termen scurt a cadrelor didactice.

La eveniment a participat și conducerea administrației locale, care a salutat implicarea colegiului din municipiu într-un astfel de proiect. ”Pentru mine, ca primar al acestui oraș, este un lucru deosebit de îmbucurător faptul că unul dintre colegiile noastre este partener, încă de anul trecut, în proiectul “ICT FOR MINIMIZING DROPOUTS” din cadrul Programului Erasmus+. Utilizarea eficientă a Tehnologiilor Informaționale și de Comunicație în vederea creșterii interesului tinerilor pentru învățare și cooperare cu scopul de a reduce abandonul școlar este un mod de abordare foarte bine gândit. În același timp, sper ca schimbul de bune practici între cele cinci școli partenere, din România, Letonia, Lituania, Italia și Turcia să aibă rezultatele scontate. Provocarea școlilor participante de a afla cum să sprijine acei tineri care au tendința de abandon școlar¸ oferind sprijin optim, ar putea reduce considerabil numărul elevilor cu risc de abandon școlar. Vă doresc sincer ca, în urma acestui proiect, problemele legate de abandonuri și motivele acestora să poată fi identificate, iar posibilele soluții și recomandări să fie colectate pentru rezolvarea problemelor mai sus amintite”, a transmis edilul Liviu Radu.

Proiectul se derulează de anul trecut și se întinde pe durata a trei ani de zile.