Fabrică de alcool din paie la Balș, condiționată de Drumul Expres

1718

Rezolvarea problemei legate de infrastructură și traficul rutier va aduce orașului Balș și o dezvoltare industrială. Urbea a pierdut până acum numeroase investiții, iar alte discuții sunt condiționate de Drumul Expres, printre care și realizarea unei fabrici care să producă alcool etilic din paie.

Realizarea Drumului Expres va aduce Balșului nu numai rezolvarea problemei legate de traficul infernal, prin realizarea centurii ocolitoare, ci și o dezvoltare industrială, așezarea geografică și potențialul de dezvoltare industrială nefiind ignorat de potențiali investitori străini. Dacă până acum orașul de pe Olteț a ratat oportunitățile de dezvoltare industrială în principal datorate infrastructurii, realizarea Drumului Expres aduce o speranță urbei de ale cărei afaceri depind nu numai locuitorii ei, ci și cei din numeroase comune învecinate.

„Am pierdut investiții atrase din cauza autostrăzii. S-au interesat și nemții pentru o investiție în zona industrială, și alții, însă au plecat așa cum au venit. Dacă nu avem infrastructură, nu-și pot desfășura activitatea. Avem ce ne trebuie, însă nu putem dezvolta aceste proiecte fără drumuri bune. De 20 de ani de când știu eu ni se tot promite când autostradă, când centură ocolitoare, când drum expres. Să sperăm că de data aceasta se va realiza”, ne-a declarat primarul Balșului, Mădălin Teodosescu.

Edilul a dezvăluit pentru Realitatea Oltului că infrastructura rutieră în regim de autostradă ar putea aduce orașului de pe Olteț o fabrică ce va transforma paiele agricultorilor din zonă în etanol. „Am purtat discuții cu un investitor străin interesat să construiască la Balș o fabrică de etanol, care să transforme deşeurile rezultate din activităţi agricole sau industriale şi care conţin celuloză -paie, coceni, hârtie etc în alcool etilic. Investitorul caută o zonă bună, identificând Balșul cu o bună poziționare și potențial, însă are nevoie de Drumul Expres  și infrastructură feroviară bună pentru ca marfa să ajungă spre Craiova sau portul Constanța”, a mai declarat edilul.

Cândva un pol important pe harta industrială a țării, cu fabrica Jiul- actuala Termex (turnătorie fontă, mașini de gătit, sobe metalice, uși de sobe, fiare de călcat), ILL sau Unirea (tâmplărie, textile, chimice), IMAIA sau Instirig (întreprindere de mecanizare a agriculturii și industriei alimentare- instalații de irigat, mașini și piese agricole), IOB sau SMR (osii și boghiuri), în prezent la Balș doar activitatea IAC Group- fabrică de componente auto din plastic mai excelează.

Pe harta Drumului Expres

Printre cele șapte localități din Olt ce vor fi traversate de Drumul Expres Craiova- Pitești, se numără și Balșul (Balş- Bârza- Piatra-Olt- Slătioara- Ulmi- Slatina- Valea Mare). Construcția se preconizează a fi demarată la anul, în prezent documentația pentru proiectarea și execuția celui de-al doilea Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti fiind înaintată la ANAP spre validare. Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe cei 121,185 km  ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră, în regim de autostradă, drumul urmând să aibă 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens).

Un nou pod peste Olt, investiție adusă de Drumul Expres

Investiția va aduce nu numai solicitatele și mult-așteptatele centuri ocolitoare pentru Slatina și Balș, ci și un nou pod peste râul Olt, realizat între barajul de la Slătioara și podul de cale ferată.

Primarii fac primii pași spre… drumul expres

https://realitateaoltului.ro/2017/06/15/tronsonul-de-drum-expres-bals-barza-piatra-olt-slatioara-ulmi-slatina-valea-mare-trimis-spre-validarea-anap/

Cea mai mare problemă de trafic de pe ruta Pitești- Craiova se întâlnește în orașul Balș, unde nervii șoferilor sunt întinși la maximum, în majoritatea timpului parcurgerea celor 5 km efectuându-se cu viteze de doar 4,5- 10km/h. Transportatorii au semnat petiții, Ford – pentru care fabrica IAC din localitate furnizează componente și sisteme auto- a făcut numeroase demersuri către guvernanți, sfârșitul calvarului fiind anunțat prin mai multe proiecte. Primul proiect pentru o rută ocolitoare prin nord, prin comuna învecinată Bobiceşti, întocmit de comunişti şi preluat de primarul care conducea oraşul în 1997, nu s-a pus în practică. A doua variantă a fost construirea unei centuri ocolitoare pe fonduri PHARE, prin sud, pentru care s-a făcut chiar studiu de fezabilitate. A treia variantă, în 2009, componentă a proiectului Drum Expres Piteşti – Craiova a mers ceva mai departe-măsurători, identificarea proprietarilor de pe raza localităţilor Bobiceşti, Bârza, Balş şi Voineasa care urma să fie expropriaţi, stabilirea trecerilor peste Olteț. A patra variantă, anul trecut, a ajuns până la stabilirea termenelor pentru licitații. Acum Drumul Expres dă din nou speranțe bălșenilor.