Situația Podului Olt, adusă în atenția ministrului Transporturilor

1298

Tranzitat zilnic de mii de autoturisme care intră sau ies din Slatina, Podul Olt este supus tot mai des unor cârpeli. Cu o placă de beton improvizată peste o groapă ce se tot mărește, podul ar fi trebuit să intre în reabilitare anul trecut, însă niciun constructor nu s-a arătat interesat de realizarea proiectului. Situația principalei căi de comunicare rutieră dintre Oltenia și Muntenia a fost adusă în discuția ministrului Transporturilor de către senatorul PNL de Olt Siminica Mirea.

“Pentru o zonă rutieră la care conducătorii auto achită taxă de drum, pentru un pasaj peste un curs de apă tranzitat zilnic de peste zece mii de mașini, o investiție în consolidare, cât și într-o cosmetizare a suprastructurii nu suportă amânare!”, este de părere senatorul de Olt Siminica Mirea, care a luat la întrebări ministrul Transporturilor. Parlamentarul oltean așteaptă răspuns de la ministrul Alexandru Cuc la întrebarea adresată în ședința de Senat de pe 27 februarie: când se va interveni pentru remedierea gropilor din calea de rulare rutieră?

Mirea atrage atenția ministrului că “periodic, aici au loc surpări efective de carosabil în apa râului Olt care, în zona de sub pod, are adâncimi cuprinse între 6 și 14m. Din fericire, până acum aceste defecțiuni nu au surprins, în momentul producerii lor, autovehicule în zona respectivă, dar oricând se poate produce o tragedie”.

Podul peste râul Olt de la Slatina are o lungime de 425 metri, are elemente de structură construite în 1932 și, potrivit notei de fundamentare a proiectului de reabilitare, stabilitatea la acțiuni statice, dinamice și seismice este nesatisfăcătoare.

 

Podul Olt iar se cârpește! Viteză restricționată la 30km/h