Start întârziat pentru gradațiile de merit. Află noul calendar!

1358

Procedura pentru acordarea gradațiilor de merit în învățământul preuniversitar ar fi trebuit demarată de o săptămână de zile. Profesorii au așteptat criteriile/grilele, însă pierderea contractului colectiv de muncă la nivel de sistem de învățământ a decalat calendarul de anul acesta.

Sute de profesori și angajați din sistemul de învățământ care speră ca în acest an să obțină gradații de merit au fost lăsați cu ochii-n soare de către minister, care a pierdut contractul colectiv de muncă încheiat prin noiembrie- decembrie. Deși procedura ar fi trebuit demarată pe 13 februarie, anul acesta profesorii au avut surpriza să afle că nu pot depune dosarele deocamdată, întrucât nu există contract colectiv de muncă la nivel de sistem de învățământ. Neavând contract colectiv de muncă, în comisii paritare nu se pot face criteriile pentru fiecare disciplină. Așa că întreg calendarul a fost decalat.

Astfel, numărul gradaţiilor disponibile la nivelul învăţământul oltean în această sesiune va fi aflat abia în aprilie, iar aspiranții vor putea depune dosarele la inspectorat abia în mai. Primele date din noul calendar sunt: detalierea punctajelor aferente criteriilor, stabilirea numărul gradațiilor de merit și a punctajelor minime pe categorii d epersonal și discvipline de învățământ- perioada 13- 20 februarie a fost decalată pe 27- 31 februarie; comunicarea numărului de gradații de către inspectoratul școlar în teritoriu- 22- 28 februarie, decalat în 3- 6 aprilie; depunerea dosarelor la nivelul unității de învățământ/ perioada 1- 17 martie s-a decalat la 7 aprilie- 5 mai; depunerea dosarelor la IȘJ Olt/ 20- 31 martie s-a decalat pentru perioada 8- 12 mai.

“Sperăm că va fi rezolvată și problema înregistrării contractelor de muncă negociate de noi. Noi am negociat și semnat, au fost toate procedurile îndeplinite, însă se pare că fostul guvern a pierdut acest contract. Gradațiile de merit se vor acorda, chiar dacă procedura a fost decalată”, ne-a declarat liderul Sindicatului Învățământului Preuniversitar Olt, Ionel Barbu, aflat astăzi la București la Ministerul Educației într-o comisie tehnică.

Vor putea depune dosare pentru obţinerea gradaţiei doar cadrele didactice cu o vechime de cel puţin 4 ani şi cu performanţe deosebite în inovarea didactică, pregătirea preşcolarilor sau elevilor, pregătirea elevilor distinşi la concursurile şcolare în perioada 1 septembrie 2011- 31 august 2016 şi calificativul FB obţinut în fiecare an şcolar din perioada evaluată. Cadrele didactice se vor putea bucura de gradaţiile de merit de-abia începând cu  data de 1 septembrie 2017. Gradaţiile se acordă pentru o perioadă efectivă de 5 ani.

Anul trecut, în Olt au fost acordate doar 142 de gradații pentru personal didactic și 15 pentru auxiliar, deși au depus dosare un număr dublu de candidați.

Numărul maxim de gradații care poate fi acordat se calculează astfel: din aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare și 16% din posturile de predare, conducere, îndrumare și control existente la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Olt se scade numărul gradațiilor acordate aflate în plată la 1 septembrie 2017.