Începând cu data de 1 ianuarie 2017, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu va mai primi, pe hârtie, nicio declarație care se poate depune online, a declarat, vineri, președintele instituției, Dragoș Doroș, în cadrul unei conferințe pe teme de contabilitate.
„Vrem să implementăm un dialog informatic cu contribuabilii. De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hârtie nicio declarație care se poate depune online. Am constatat că există o oarecare rezistență a profesioniștilor în a le depune online. Spre exemplu, Declarația 112, privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, în anumite zone din țară se depune încă pe hârtie în proporție de 40%”, a explicat Doroș.
În luna iulie , a fost derulat de către ANAF , un exercițiu în București, având ca scop să forțeze contribuabilii sa depună declarațiile online. Rezultatul a fost că nu au mai fost depuse.
Acesta a precizat că măsura vizează 6—7 declarații pentru care ANAF începe comunicarea către contribuabili, inclusiv la ghișeu, cu privire la depunerea online a respectivelor documente.
Potrivit lui Doroș, costurile acestei proceduri sunt foarte reduse (cu certificatul digital) și ar putea fi chiar zero. „Ne-am gândit să finanțăm noi acest cost pentru un anumit tip de contribuabili”, a mai spus Doroș.