Parteneră într-un proiect al unui consorțiu de țări lansat prin programul URBACT, Slatina beneficiază de o analiză completă asupra a tot ceea ce înseamnă transport- auto, feroviar, pietoni, biciclete, vehicule ecologice, piste de bicicliști, transport local de călători, transport persoane, străzi, extinderi, prelungiri, zone pietonale, semnalizări, semaforizare. Scopul este acela de a se reduce emisiile de carbon, adică o reducere a poluării în Orașul Aluminiului. Totodată, autoritățile locale au șansa de a face schimb de experiență cu partenerii străini și de a afla exemple de bune practici, precum și un Plan de Mobilitate Urbană realizat ca la carte.
Peste 70.000 de euro a pus la bătaie Primăria Slatina în cadrul unui proiect în care colaborează cu parteneri din alte 10 state, în total în valoare de aproape 750.000 de euro, pentru a moderniza și a aduce la standarde europene tot ceea ce înseamnă circulație în municipiu: auto, feroviar, pietoni, biciclete, vehicule ecologice, piste de bicicliști, transport local de călători, transport persoane, străzi, extinderi, prelungiri, zone pietonale, semnalizări, semaforizare. Luând în calcul și propunerile localnicilor, dar și experiența și rezultatele bune ale partenerilor de proiect, Slatina va avea în mai 2018, la finalul proiectului, un Plan de Mobilitate Urbană realizat ca la carte, urmărindu-se astfel ca locuitorii Capitalei Oltului să respire un aer mai curat, să se reducă poluarea rutieră.
Proiectul CityMobilNet, aflat deja la faza a doua, a debutat pe 15 septembrie anul trecut și se va încheia pe 3 mai 2018 și este lansat prin programul URBACT III, un program de cooperare interregională ce permite orașelor să colaboreze și să dezvolte împreună soluții integrate pentru provocările comune în domeniul dezvoltării urbane, prin crearea cadrului în care orașele pot colabora, învăța unele de la altele și contura împreună soluții și bune practici pentru îmbunătățirea politicilor urbane.
„Acest proiect urmărește elaborarea Planului de Mobilitate Urbană pentru Slatina, care presupune, în ansamblu, reducerea emisiilor de carbon în atmosferă- reducerea ”poluării rutiere”pe raza orașului. Mai exact, înseamnă alegerea de către locuitorii urbei și nu numai a celei mai eficiente metode de deplasare în oraș care să nu presupună folosirea mașinilor personale, ci alte alternative – transportul în comun, biciclete etc. De asemenea, acest lucru mai înseamnă, printre altele și luarea celor mai bune decizii de genul: dacă în oraș trebuie lărgit sistemul de transport în comun și în care anume zone, dacă este recomandată închiderea traficului rutier în anumite zone sau pe anumite străzi pentru a permite doar deplasarea pietonală, dacă și cât de utilă ar fi amenajarea de piste pentru bicicliști și care străzi s-ar preta unei asemenea idei etc.“, ne explică Mugurel Manea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Slatina.
Liderul acestui proiect este orașul Bielefeld din Germania, Slatina având drept partenere orașele: Agii Anargiri-Kamatero din Grecia, Burgos din Spania, Braga din Portugalia, Morne-a-l’Eau din Franța (Guadalupe), Palermo din Italia, GDANSK din Polonia, Zadar din Croația, Comitetul Regiunii de Sud-Est- Malta și Marseille din Franța.