Balșul scapă de aglomerație în 2020! Ford intensifică activitatea de lobby

1679

Slatina și Balșul vor avea centuri ocolitoare în 2020, potrivit Masterplanului general de transporturi aprobat ieri de către Guvern. Intensificând activitatea de lobby pentru construirea autostrăzii Craiova- Pitești, atât de solicitată în ultimii ani, conducerea Ford a organizat astăzi la Craiova o masă rotundă, invitând la discuții oficiali guvernamentali pentru a arăta importanța dezvoltării infrastructurii de transport.

Din 2020, Slatina și Balșul vor avea variante ocolitoare, descongestionându-se astfel traficul. Cele două centuri, parte a autostrăzii Craiova- Pitești, au fost cuprinse în Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani. Potrivit acestuia, sudul țării va avea autostradă dată în folosință în 2020, an în care se anunță și funcționarea autostrăzilor Sibiu-Brașov și Târgu-Neamț– Iași- Ungheni. Abia în 2022 este programată finalizarea șoselei de viteză Ploiești – Buzău – Bacău – Suceava, ca drum expres, dar și cele două autostrăzi Sibiu – Pitești și Comarnic Brașov, alături de noul inel de centură al Capitalei.

Idee din 1997, doar pe hârtii până-n 2020

Cea mai mare problemă de trafic de pe ruta Pitești- Craiova se întâlnește în orașul Balș, unde nervii șoferilor sunt întinși la maximum, în majoritatea timpului parcurgerea celor 5 km efectuându-se cu viteze de doar 4,5- 10km/h. Transportatorii au semnat petiții, Ford – pentru care fabrica IAC din localitate furnizează componente și sisteme auto- a făcut numeroase demersuri către guvernanți, sfârșitul calvarului fiind anunțat prin mai multe proiecte. Primul proiect pentru o rută ocolitoare prin nord, prin comuna învecinată Bobiceşti, întocmit de comunişti şi preluat de primarul care conducea oraşul în 1997, nu s-a pus în practică. A doua variantă a fost construirea unei centuri ocolitoare pe fonduri PHARE, prin sud, pentru care s-a făcut chiar studiu de fezabilitate. A treia variantă, în 2009, componentă a proiectului Drum Expres Piteşti – Craiova a mers ceva mai departe-măsurători, identificarea proprietarilor de pe raza localităţilor Bobiceşti, Bârza, Balş şi Voineasa care urma să fie expropriaţi, stabilirea trecerilor peste Olteț. A patra variantă, anul trecut, a ajuns până la stabilirea termenelor pentru licitații. Acum Masterplanul dă din nou speranțe bălșenilor, Ford intensificând campania de lobby.

Mai rapid cu 3 ore

Astăzi, conducerea Ford a ținut să reamintească guvernanților despre importanța îmbunătățirii infrastructurii pe ruta Craiova- Pitești, mai ales în contextul în care a anunțat noi investiții în Craiova de circa 200 milioane euro, din toamna anului viitor urmând să producă în inima Olteniei, alături de B-MAX, și modelul EcoSport. Reprezentanții Ford au arătat, în cadrul unei mese rotunde organizată în incinta Ford Craiova, la care au participat vicepremierul Costin Borc, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, ministrul Finanțelor, Anca Dragu, ambasadorul SUA la București, Hans Klemm și Constantin Stroe, președinte al Asociației Constructorilor Auto din România, că centurile ocolitoare pentru Balș și Slatina ar îmbunătăți timpii de transport către și de la uzina Ford din Craiova cu circa 3 ore, iar reabilitarea căilor ferate ar duce la economisirea a 15 ore. Din 2008, Ford a investit în România peste un miliard de euro şi are aproximativ 2.600 de angajați la uzina din Craiova.