Compania Orange, implicată într-un scandal uriaș

217

După şapte ani de anchetă asupra unui val de sinucideri la France Télécom, devenit între timp Orange, se prefigurează ameninţarea unui proces pentru hărţuire morală împotriva operatorul francez de telecomunicaţii, a fostului director general şi a mai multor manageri ai grupului, informează AFP, citat deagerpres.ro.

În rechizitoriul care datează din 22 iunie, parchetul din Paris a cerut trimiterea în judecată a companiei, în calitate de persoană juridică, şi a fostului director general Didier Lombard, care şi-a dat demisia în urma acestui scandal, a declarat pentru AFP o sursă judiciară. O cerere similară a fost emisă împotriva altor doi directori de la France Télécom, fostul număr doi Louis-Pierre Wenes, şi fostul director de resurse umane Olivier Barberot. Alţi patru directori sunt vizaţi pentru complicitate.

 

Decizia de a da sau nu urmare a acestor cereri aparţine acum judecătorului de caz care se ocupă de această afacere care datează din 2008-2009 şi care a avut un ecou enorm în Franţa.

Potrivit sindicatelor şi echipei manageriale, 35 de angajaţii de la France Télécom s-au sinucis în 2008 şi 2009. Aceste sinucideri sunt o consecinţă a planului de restructurare Next demarat de operatorul francez, care între 2006 şi 2008 a dorit să elimine 22.000 de locuri de muncă şi să determine alţi 10.000 de angajaţi să îşi schimbe postul.
“În 2007 voi face aceste restructurări într-o manieră sau alta, pe fereastră sau pe uşă”, ar fi declarat Didier Lombard în 2006 în faţa angajaţilor de la France Télécom. Ulterior, în luna martie 2010, Didier Lombard şi-a dat demisia din funcţia de director general a grupului France Télécom.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro şi avea 155.000 de angajaţi la nivel mondial. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,009 milioane de clienţi la 31 martie 2016.