După 15 ani, Ministerul Educației vrea să schimbe planul de predare la clasele V-VIII. Trei variante, în consultare publică

220

Până pe 23 ianuarie, profesori, elevi, părinți sau orice persoană interesată pot să-ți spună părerea asupra noii formule de predare pentru clasele de gimnaziu. Cele trei propuneri ale planurilor-cadru lansate în dezbatre publică de către Ministerul Educației, dar și în consultare online prin intermediul unui chestionar, vor trebui să fie dezbătute în perioada 4-22 ianuarie și la nivelul județului, decizia asupra formei finale urmând să fie luată pe 10 februarie de către Institutul de Științe ale Educației.

Planul-cadru este documentul care prevede ce discipline vor face elevii de clasele V-VIII și câte ore îi vor fi alocate pe săptămână fiecarei materii. Printre modificările comune celor trei planuri propuse, se numără predarea a 4 ore de română pe săptămână la toate clasele, astfel la clasa a V-a reducându-se programa actuală cu o oră. Limba latină, studiată în prezent de clasa a VIII-a, va dispărea din programă și apar discipline noi, care înlocuiesc Cultura civică: Educație pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educație interculturală (clasa a VI-a), Educație pentru cetățenie democratică (clasa a VII-a) și Educație economică (clasa a VIII-a). Tehnologia Informației și a Comunicațiilor devine obligatorie, iar Religia rămâne neschimbată.

Principalul argument adus pentru modificarea actualului plan-cadru este acela că elevii de gimnaziu studiază după planuri-cadru promovate acum aproape 15 ani (Ordinul M.E.C. nr. 3638 / 11.04.2001), ăn timp ce în învățământul primar au fost introduse noi plauri cadru. Elevii aflați acum în clasa a III-a reprezintă prima generație care urmează un nou curriculum. Pentru ca acest proces să continue, se vrea să fie promovate noi planuri-cadru în învățământul gimnazial și liceal, care vor permite dezvoltarea unor noi programe școlare pentru aceste niveluri de învățământ și, ulterior, organizarea de licitații pentru noi manuale școlare. De asemenea, de acest proces depind măsurile viitoare de pregătire inițială și continuă a cadrelor didactice în aplicarea noului curriculum.