Primele secții evaluate, primele neconformități la SJU Slatina

210

Echipa de evaluare în vederea acreditării, care se află de ieri în Spitalul Județean de Urgență Slatina, a avut atăzi și prima ședință cu membrii conducerii unității sanitare, împărtășindu-le primele concluzii. „Deocamdată ne încadrăm într-un procent de sub 10% neconformități“, declară managerul SJU, Andrei Iordache.

Personalul Spitalului Județean de Urgență Slatina, aflat în plin proces de acreditare, este într-un stres infernal de ieri, de când echipa de evaluatori a sosit în unitate. Ieri au avut loc și primele discuții cu personalul și pacienții, secțiile Cardiologie, Medicală, UPU sau Gastroenterologie fiind deja „călcate“ de evaluatori, iar astăzi membrilor conducerii unității sanitare li s-au și transmis primele concluzii.

„La ședința de azi dimineață am avut discuții cu evaluatorii, care ne-au transmis concluziilor lor în urma activității de ieri. În general lucrurile merg bine, cred eu, dar mai sunt și anumite neînțelegeri, din cauza faptului că regulile s-au schimbat în timpul jocului și suntem supuși controlului pe noile criterii. De exemplu se urmărește parcursul unei proceduri. Facem dovada că acea procedură există, a fost popularizată, efectele implementării procedurii se văd în mod foarte clar, însă ni se impută că nu există un proces verbal semnat de personal care să ateste că a fost prelucrată la nivelul secției. Sunt, din ce am văzut, anumite aspecte care și dumnealor le trezesc dubii. Oricum, sunt spitale care și-au luat acreditarea și nu au ceea ce avem noi. Din ce s-a întâmplat ieri, neconformitățile sunt sub 10% la nivelul secțiilor. Sunt chiar secții, cum este BFT, care au avut 4-5 din 100“, a declarat managerul SJU, Andrei Iordache.

Accentul mare care se pune pe partea de întocmire a hârtiilor este principala nemulțumire a managerului. Altfel, este clar că în această perioadă pacienții au parte de un tratament diferit. Personalul este mai atent, în tot spitalul au apărut indicatoare și mesaje scrise care te ajută să te descurci (spre exemplu, lângă fiecare lift găsești afișat programul, cine îl poate folosi, în ce interval orar etc.), spațiile aflate în renovare sunt semnalizate corespunzător, liftierele par să țină cont să nu transporte în același timp mâncarea pentru bolnavi și pacientul care trebuie să ajungă la un consult inter-secții, lucruri care nu se întâmplă chiar în fiecare zi. „Acum este clar că lucrăm sub presiunea acestei evaluări și că lucrurile nu vor rămâne chiar așa după ce se termină sesiunea, însă mi-ași dori să păstrăm mare parte din acest ritm și din ce am acumulat ca și conduită. Oricum, sunt foarte mulțumit de activitatea personalului. Chiar și-au făcut treaba și sunt foarte implicați, iar puținele neconformități care ni se impută țin în mare parte de condițiile hoteliere“, a mai spus managerul, care după-amiază va fi, de altfel, intervievat de evaluatori.