Centura Caracalului, una cu peripeţii

159

Şoseaua de Centură a Caracalului pare să fie ultima minune a celui de-al doilea municipiu al Oltului. Deşi gata, ea nu e funcţională. Şoferii care vor să circule pe ea, nu au cum intra, deoarece sensurile giratorii care le-ar fi permis acest lucru nu au fost proiectate. Până ce situaţia va fi remediată, sute de caracaleni, ale căror case s-au crăpat de la trepidaţiile produse de traficul greu, vor trebui să mai aştepte.

Un vis greu de realizat

Sute de familii din Caracal, ce locuiesc pe străzile pe care este deviat traficul greu ce tranzitează localitatea, şi-au văzut în ulimul deceniu casele cum li se crapă. În zadar au încercat oamenii să le repare. În doar câteva zile, crăpăturile reapar. Au făcut sute de demersuri către autorităţi în vederea construirii unei centuri care să preia traficul greu. În primăvara lui 2011, s-a dat undă verde unei astfel de investiţii. Lucrările au durat mai puţin de doi ani, fiind efectuate doar în procent de aproape 15% şi s-au sistat după ce firma care realiza lucrările – Romstrade a rămas fără patron, el fiind arestat pentru fapte de corupţie.
Un an le-a trebuit mai- marilor de la CNADNR pentru a anula contractul încheiat cu firma lui Nelu Iordache, aflat după gratii, şi reluarea procedurilor de încredinţare a lucrărilor rămase. Stabilirea noului constructor a durat mai bine de un an, lucrările fiind reluate în această primăvară. Dacă primul termen pentru finalizarea centurii era mai 2013, ultimul a fost stabilit pentru mijlocul acestei luni. Constructorul s-a grăbit şi, surpriză, a terminat lucrarea, mai devreme chiar. Cu toate acestea, investiţia este inutilizabilă pentru că, aşa cum se întâmplă la noi de cele mai multe ori, proiectul era greşit. De această dată, nu este vorba despre lucrări executate pe terenuri străine sau despre terasamente instabile, ci de lipsa unor  sensuri giratorii care să permită ieşirea sau intrarea pe şoseaua ocolitoare, fie de pe drumul judeţean ce leagă Caracalul de Corabia, fie de pe DN6 ce face legătura între Craiova şi Bucureşti, traversând ,,oraşul minunilor”.

Ministrul ştie ceva, dar nu prea mult

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a recunoscut, recent, la Slatina, neregulile de la şoseaua de centură a Caracalului. Este adevărat că a avut nevoie de unele explicaţii de la directorul CNANDR, Narcis Neaga.
,,Proiectul centurii ocolitoare a Caracalului a fost greşit realizat… Să nu mă întrebaţi de ce, că nu vă pot răspunde. El nu a prevăzut sensurile giratorii care să permită intarea sau ieşirea pe drumul judeţean sau naţional. S-au demarat procedurile şi sperăm ca totul să fie gata cât mai curând”, a spus ministrul Matache.
Nici el şi nici mai-marele de la Drumurile Naţionale şi Autostrăzi nu a suflat o vorbă despre cine se face vinovat de situaţia creată dar, mai ales, de depăşirea temenului de execuţie a acestei lucrări. Căci, despre nemulţumirile oamenilor ce locuiesc pe străzile pe care circulă tirurile pline cu marfă dinspre capitală spre inima Băniei, suntem siguri că nu interesează pe nimeni.
Dacă toamna va fi lungă şi blândă, Moş Crăciun i-ar putea scăpa pe caracalenii de pe străzile ,,terorizate” de basculante şi tiruri de ,,cutremurul” continuu care le-a distrus locuinţele.
Valoarea lucrărilor la şoseaua ocolitoare a municipiului Caracal au fost estimate iniţial la 44,4 milioane lei.