Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) a trecut la etapa a doua a prezentării poveştilor de succes a celor care au luat bani europeni şi şi-au dezvoltat afacerea sau pur şi simplu au început una de la zero. După etapa de la mijlocul lunii martie, acum APRDP, cu sprijinul coordonatorului local Paula Todireanu şi a directorului Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit Olt, Ştefan Olaru, alături de o serie întreagă de elevi şi studenţi efectuează vizite la câteva firme din Olt care s-au dezvoltat accesând fonduri europene.
Aşadar, în aceste zile, până vineri inclusiv, APRDP implementează proiectul „Organizarea sesiunilor tematice şi vizite de lucru pentru informarea publicului ţintă”, care este finanţat prin Măsura de Asistenţă Tehnică a PNDR, prin care se realizează campania pentru acordarea informaţiilor specifice derulării proiectelor finanţate cu fonduri europene acordate prin PNDR, pentru prezentarea exemplelor de bună practică în accesarea fondurilor şi pentru înfiinţarea şi dezvoltarea unei reţele de multiplicatori de informaţii.
Campania APDRP de informare se derulează în perioada martie – august 2014 sub denumirea Euro Agricultura – Reţeaua Naţională a Multiplicatori de Informaţii despre PNDR, având ca slogan „Împreună creştem satul românesc”.
Proiectul are ca obiectiv general diseminarea şi multiplicarea informaţiilor şi mesajelor privind accesarea şi derularea fondurilor europene pentru dezvoltare rurală astfel încât să se realizeze informarea corectă, îmbunătăţirea percepţiei publicului şi evidenţierea conceptului de activitate economică eficientă la standarde europene.
Prin derularea acestui proiect se are în vedere asigurarea egalităţii de şanse în accesarea Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) prin diseminarea informaţiilor către publicul larg, indiferent de criterii economice, politice sau sociale. De asemenea, se va asigura transparenţa şi claritate implementării PNDR, precum şi a modului de alocare a fondurilor.
O pâine de succes
Prima vizită din această a doua parte a programului APDRP s-a efectuat la o fabrică de pâine din Slatina, acolo unde Nicu Boruz şi fiica sa, Irina, au reuşit să pună bazele unei făbricuţe care deja a depăşit, prin vânzare, graniţele judeţului, iar patronii spun că nu se vor opri aici. Valoarea proiectului pus în practică de firma Sincer, căci aşa se numeşte societatea lui Nicu şi Irina Boruz, se ridică la peste 4,2 milioane lei şi a fost finalizată la sfârşitul anului trecut. Cu banii accesaţi prin acest proiect s-a realizat o nouă capacitate de producţie pentru panificaţie, cu o capacitate maximă de peste 25.000 bucăţi de pâine pe zi, la care se adaugă alte 500 bucăţi pe zi din alte produse. Nivelul de tehnologie este unul foarte ridicat, proiectul având în vedere utilizarea optimă a resurselor materiale, prin realizarea unei linii moderne de panificaţie cu consumuri reduse de energie şi randament ridicat al gradului de prelucrare. Sistemele de depozitare şi vehiculare a făinii, cât şi cele de malaxare a aluatului sunt cu echipament de tip închis, fără pierdere de făină şi crearea de pulberi, cu sistem de mixare programabil.
„Avem în momentul de faţă 164 de angajaţi, din care 64 la pâine şi panificaţie, şi avem opt magazine în tot judeţul. Avem în intenţie să ne extindem şi în alte judeţe şi mai mult şi vreau să le spun celor interesaţi că pot accesa aceste fonduri europene dacă vor să se dezvolte sau să înceapă o nouă afacere. Nouă nu ne-a fost uşor, dar nici greu nu pot să spun că a fost”, a spun patronul de la SC Sincer SRL Slatina, Nicu Boruz.