Reabilitarea Podului Olt, dispută electorală sau doar îngrijorare?

59

Deși nu se recunoaște, problema Podului Olt a devenit una cu iz electoral, chiar dacă toată lumea spune contrariul. Disputele pe această temă au fost, sunt și vor fi destul de intense, la fel cum e și cazul centurii ocolitoare a Slatina, un alt proiect important pentru olteni și strâns legat de viitoarea reabilitarea a podului peste Olt. În „cursa” pentru găsirea unei soluții la această problem au intrat de curând și reprezentanții partidului susținut intens de președintele Traian Băsescu.

Președintele filialei Slatina a Partidului Mişcarea Populară, Marian Căruntu, au cerut zilele trecute amănarea închiderii Podului Olt, deși nimeni nu știe în momentul de față dacă sau când acesta ar putea fi închis. Este adevărat că există o hotărâre de guvern în care sunt aprobați indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea Podului Olt, ce ar trebui să dureze un an de zile, dar nimeni nu știe încă când s-ar putea și întâmpla acest lucru.

„PMP Slatina atrage atenția opiniei publice, dar și autorităților din administrația publică locală și județeană asupra unui asptec ce ar putea părea minor la prima vedere, dar care pe termen scurt și mediu poate genera efecte din punct de vedere economic și social pentru municipiul Slatina, dacă nu se găsesc soluții voabile pentru rezolvarea infrastructurii rutiere, în general, și în special a celei care preia traficul greu, Slatina fiind o importantă cale de legătură din acest punct de vedere pentru transportul de materii prime și produse finite între marile platforme industriale naționale. Mai concret, ne referim la iminenta intrare în reparație capită a Podului Olt. Deja s-a aprobat intrarea în reparație, s-au identificat sursele de finanțare precum și variantele de traseu pentru devierea traficului pe perioada reabilitării, una dintre acestea fiind Găneasa-Strejești-Moșteni-Curtișoara-Slatina, adică aproximativ 33 km pe care ar trebui să se realizeze un sens giratoriu din panouri de plastic la Strejești și reparații pe o suprafață de 10%”, a declarat Marian Căruntu, care a mai precizat că la opt luni de la aprobarea respectivei hotărâri de guvern nu s-a executat nicio reparație pe varianta de deviere, motiv pentru care în momentul în care va demara reabilitarea podului peste Olt tot traficul se va bloca.

Popularii olteni sunt indignați și de nota de fundamentare a HG 262/2013, semnată de ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, nimeni altul de cât Dan Șova, întrucât în aceasta se menționează că proiectul propus nu va avea niciun impact negativ asupra condițiilor economice locale și nici nu va genera motive pentru nemulțumirea segmentului de public local.

„Nu putem să înțelegem cum domnul ministru (senator de Olt) poate semna o astfel de aberație, când toată populația și agenții economici din Slatina știu ce trafic infernal este atunci când se închide Podul Olt. Managerii marilor companii de pe platforma industrială a Slatinei se gândesc cu groază la momentul în care va fi închis Podul Olt, având în vedere că autoritățile nu sunt capabile să le pună la dispoziție  un drum cât de cât viabil”, spune președintele PMP Slatina.

Ne-am fi așteptat ca într-un final, după aducerea acestor acuze la o problemă foarte importantă pentru noi toți, Marian Căruntu să vină și cu o propunere de rezolvarea a situației, însă acesta a cam ezitat într-un răspuns final. El a precizat doar că ar fi bine să se amâne demararea lucrărilor de reabilitare a podului peste Olt până după realizarea centurii ocolitoare a Slatinei. Centură ocolitoare, care fie vorba între noi cine știe când se va realiza, cu s-au fără promisiunile actualului senator de Olt Darius Vâlcov.